onsdag 30 juni 2010

Let´s get shabby # 13

Gillar verkligen utmaningarna på Let´s get shabby bloggen. Denna gång firar de 1 årsdag och utmaningen är således på temat födelsedag och att använda stämplar. Jag har scrappat Moa och hennes 16 årsdag. Vi firade den i Stockholm, hon och jag. Visserligen inte på hennes rätta födelsedag för då var hon hos sin far. Har använt en prima stämpel på tagsen och sedan har jag använt fågelstämpeln som kommer från "the girls paperie". Papprena kommer från 3ndypapir. NI får ursäkta blänket i layouten fick inte bort det. Det är en overlay som ligger över fotot.



Gick lös med kameran och knäppte flera detaljbilder.



Idag regnar det =(. Men det är kanske bra det för jag har en hel del att fixa med inomhus. Det är märkligt men så fort jag blir ledig så sätter hjärnan igång att planera en massa projekt här hemma =D. Nu har jag ett dilemma... Min äldsta dotter bor inte här längre.. men hennes rum står kvar oanvänt. Är så sugen på att ta det som mitt pysselrum. Sitter just nu i vardagsrummet i ett litet hörn. Det har visserligen också fördelar för då är jag där min familj är. Nackdelen är att det alltid ser ratigt ut där. För jag är en scrappare som brer ut mig och det blir saker överallt. Skulle vara skönt att ha ett rum där jag kan stänga dörren och vila mina ögon från röran ;). Nåja det var mitt I-lands problem för dagen. Hur skulle du ha gjort?? Tack för titten!!




Kramiz Maja

25 kommentarer:

  1. Superfin LO och för mig hade valet vart enkelt. Jag hade gjort det till ett pyssel/hobbyrum

    SvaraRadera
  2. underbar layout. Va roligt att gå lös med stämplar på layouten, det är jag alldeles för dålig på att göra.
    Ang. ditt rumdilema skulle jag göra om det till pysselrum. Ibland kan man behöva fly in i ett eget kryp in och man kan bara stänga dörren om man inte orkar ta rätt på röran :)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar LO!
    Jag skulle också göra ett eget pysselrum för att ha alla saker.

    SvaraRadera
  4. En så otroligt vacker layout.

    SvaraRadera
  5. oi - så lekker denne var ! Elsker alle detaljene du har fått med på denne! Virkelig HERLIG !

    Ønsker deg en flott og kreativ dag! (selv om det regner:))

    SvaraRadera
  6. Den var verkligen SHABBY...skit läcker/fin! =)

    SvaraRadera
  7. Sweeeet! Ja, helt underbart!

    Själv har jag ett "eget pysselrum" som ser helt enkelt hemsk ut... Städar där alldeles för sällan :o) Men det är skönt att inte se den röran annars. Den är helt i andra ändan av huset (om du minns rummet vid vår tvättstuga, brorsans och senare mitt gamla rum). Men jag förstår din dilemma för de kan ju vara bra att ha lite koll på familjen också ;o)

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ååååh wow så läckert! Underbart! Älskar den petrolturkosa färgen och alla detaljer, vad är det för stämpeldyna du använt?

    Jag tror nog att jag skulle vara lite ego och använda din utflugna dotters rum som pysselrum, vilken lyx med ett eget rum... men kanske ha kvar en säng eller liknande som hon kunde sova i när hon hälsar på... hör med henne, hon tycker säkert inte att det gör något att du använder "hennes" rum till det. Känns ju synd att låta ett rum stå tomt och oanvänt. Kram Emmeli

    SvaraRadera
  9. oo oooo ooo ooo så himla vackert.. gu vad du är bra.. den där ska jag titta på länge.. så mycket fint!

    SvaraRadera
  10. this is gorgeous love the layers. Thanks for playing along with us at shabby.

    SvaraRadera
  11. Superläcker LO.... söt hon är din dotter ;)
    kram Aase

    SvaraRadera
  12. Beautiful layout - soft and feminine. Very pretty!

    SvaraRadera
  13. Such beautiful colours and textures.
    Thanks for playing along with us at Shabby:)

    SvaraRadera
  14. Very very pretty!! You've scrapped your daughter's birthday beautifully! THanks so much for playing along with us at Shabby!

    SvaraRadera
  15. Superläckert!
    Gillar verkligen hur du har delat på prima-swirlen!! :-)
    Ha det bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Så fin LO med härliga detaljer! Shabby Chick stilen passar dig så bra. Jag breder också ut mig i vardagsrummet till andras förtret, så jag skulle nog föredra ett eget rum där man kunde stänga dörren om röran tror jag :-) Kramar

    SvaraRadera
  17. Nu var det ett tag serdan jag var inne hos dig , men jag blir verkligen lika impad varje gång.. Så himla välgjorda fina alster, denna layouter är ju bara helt underbar med så många fina detaljer som man kan titta på läääänge!
    Jag tycker du skall inreda rummet som scraprum!
    kram på dig!

    SvaraRadera
  18. Beautiful layout. You have done your daughter proud. Love the colour blue and the layering is great.

    SvaraRadera
  19. Lovely LO... Such a lot of pretty detail... Well done!

    SvaraRadera
  20. Det blev kanonfint, verkligen!

    SvaraRadera
  21. This is so PRETTY!!!! Thanks for playing with us at SHABBY!!!!

    SvaraRadera
  22. Den är heeeeeelt fantastiskt vacker, Maja!!

    SvaraRadera
  23. This is really gorgeous! Love the softness and all that blue!

    SvaraRadera
  24. So, pretty. Great take on the challenge.
    Hugz, Z

    SvaraRadera
  25. Sooooo pretty!!! LOVE the soft colors and the layering!!
    Beautiful!

    Thanks so much for playing with us at Shabby!

    XXXJenneke

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)