lördag 8 december 2012

Vår legokonstruktör

Hej på er =) Nu var det några dagar sedan det uppdaterades här igen... Men som för de flesta är december fyllt av lite annat än bara pyssel ;). För vår del har det tyvärr varit sjukdomar.. som halsont, rinnsnuva, feber och lite magsjuka på det. Men hellre det nu än under själva julhelgen då vi ska umgås hela stora familjen min uppe i Norrbotten. På jobbfronten har ett stort ok från mina axlar lättat. Alla skriftliga omdömen är nu skrivna och publicerade så elever och föräldrar kan kika på det. Men det var egentligen inte det jag skulle skriva om ... utan om denna layout..



Denna layout hade jag med i inspirations tidningen Allt om Scrap i november. Temat var många foton. Jag scrappar helst ett foto, eventuellt två och i extrema falll kan jag klämma dit tre forton på en albumsida. Så denna med hela 5 foton på var en riktig utmaning. Problemet för mig blir att jag inte får plats med alla mina dekorationer som jag egentligen vill ha med ;). När detta kom upp som tema visste jag i alla fall på en gång vilka foton jag ville använda. Dessa på vår stolta 6-åring som byggt en Hummer helt efter eget huvud med massa viktiga detaljer som han ville ha fotade. Han är en riktig bilnörd vår son =). Han ritar bilar, klipper ut bilar ur tidningar, han bygger bilar i lego... men han snickrar också bilar och bygger kuddbilar inomhus av alla våra soffkuddar. Viktigt i dessa soffbilar är också motorn, som han bygger av mekano och placerar under motorhuven.
Jag har massor med foton på hans legobyggen. När han byggt vill han att jag ska fota. Inspirationen till dessa bilar hämtar han från sina leksaksbilar eller på You Tube där han sitter och kollar på legofilmer om HUR man bygger. Tänkte visa er några av de bilder jag tagit... för att Leo beställt det så ;)






Han har en otrolig känsla för detaljer... eller vad säger ni???  Blir han inte bilmekaniker, eller konstruktör av något slag för riktiga bilar eller leksaker så blir jag nog lite förvånad.... Det gäller väl bara för oss som föräldrar att stötta honom på rätt sätt.....

Nu till något helt annat =)... Jag är glad för jag upptäckte att min layout var med bland de som blev "featured" hos "Once upon a sketch" och det känns fantastiskt att bli en av de utvalda bland över 100 som deltog!!  Det var denna layouten!








Blev ett ovanligt långt inlägg idag. Önskar er alla som kikar in här en riktigt skön helg! Här hemma ska vi fortsätta kurera oss. Vi ska också göra pepparkashus, fast det blir ett färdigt vi köper och bara monterar ihop i år. Det brukar vara äldsta dottern som ritar och konstruerar våra pepparkakshus... men hon är inte tillgänglig i år. Så då tar vi den lätta vägen ;). De små tycker i alla fall att det roliga är att montera och dekorera.

Tack för titten!
Kramiz Maja

3 kommentarer:

  1. Han är helt klart en naturbegåvning Maja!! Vad tror du om arkitekt....? Det finns mycket att välja på med hans talanger,-och han har ju gott om tid att välja..LOL!
    Underbert fräsch layout utan så mycket 'pynt'. De röda harlekin-rutorna gör susen. Jag gillar den jättemycket!

    SvaraRadera
  2. Så flink han er!!
    Og for en kul layout!!Jeg digger det røde:):)

    Håper du koser deg om dagen:)

    SvaraRadera
  3. Her er det mye flott i Lego, kjekt å se når barna bygger med Lego og er litt kreative :) LOen er utrolig flott med masse fint i pynt He en flott å kreativ helg :)

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)