lördag 23 mars 2013

Happy with horses **Berry71bleu challenge**

God morgon världen =). Underbart skönt att det är helg! Idag tänker jag blogga mitt bidrag till mars utmaningen inne hos Berry71bleu. Utmaningen heter "You colour my world" och går ut på att använda just färg och scrappa om någon som gör en glad. Jag skulle ju kunnat scrappa om min familj för de är alltid nr1, men om jag ska vara lite ego så är det hästarna som får mig glad och de ger mig energi. Ett par timmar i stallet och batterierna är laddade =) Så här blev min layout...

 På denna har jag verkligen bara gått lös med färg!!! På bakgrundspappret har jag använt en av de nya Prima stencilerna ihop med modelling paste. På det har jag sedan använt Distress Stains och Dylusion Ink Spray som jag blött upp med min vatttensprayflaska för att få den rinniga/vattniga looken. Sedan har ajg stämplat lite här och var med min favorit textstämpel och lite fjädrar. Avslutningsvis så smetade jag på rosa akrylfärg  runt alltihop som en slarvig ram. Färgglatt blev det då i alla fall ;)


Här en detaljbild på trädekorationer från Prima och Studio Calico som fått sig en omgång med svart akrylfärg och vit gesso.




Tror jag blev lite kär i denna fjäder stämpel från You Do =) Så jag gissar att ni kommer att se den rätt ofta på mina alster. Tyckte du om den??? Då kan du hitta den hos Mollys Scrapbooking! Bakgrundspappret, blommorna, klädnypan och canvasfågeln är från Primas nya serie "Divane". De hittar du också hos Mollys!


Tack för titten!
Kramiz Maja

10 kommentarer:

  1. Denne LOen er jo bare helt rå lekker. Masse kult i stensiler og stempler. En skikkelig GLA' side med vakkert bilde. Hvilken hest er det du har?
    Ha er riktig så flott helg :)

    SvaraRadera
  2. Oj oj vilken underbart härligt sprakande sida!! man blir glad bara av att titta på den. Vilken underbart foto också!! kramkram

    SvaraRadera
  3. Such a beautiful layout Maja...and that photo is fabulous! Love the vibrant colouring and the awesome details! Such beautiful work! ;-)

    SvaraRadera
  4. LOVE the colours you have used and your subject too. Lovely work xoxo

    SvaraRadera
  5. Stunning! Really awesome colors!

    SvaraRadera
  6. Så härligt färgglatt och så härligt kladdigt!!! Den här blir man glad av! :)

    SvaraRadera
  7. Oh wow! So many colors & such fabulous textures added everywhere! Love the tender photo & the overall design! Excellent take on the challenge. Thanks for joining us at Berry71Bleu!

    SvaraRadera
  8. Awesome work. Thank you for joining us at Berry71Bleu!

    SvaraRadera
  9. oh wow i like is very beautiful!!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)