söndag 27 maj 2012

Layout för Mollys och Inspirationstidningen..

God morgon på er alla mammor. Vår dag idag! Min ska jag tillbringa med familjen på Norells handelsträdgård. Nya växter ska inhandlas till vår trädgård. Håller på med en ny stor blombädd. Ska även inhandla lite frön och plant till kökslandet. Men mer om det en annan gång då jag kan visa bilder =). En liten parentes här mitt i skrivandet... Mina små söner är på väg ut i solen nu, direkt efter frukost... och jag hör Leo tala om för sin far att han ska ta stövlarna för han ska ut i kökslandet och gräva och rensa ogräs! *älskar den ungen*. Igår hade han projekt rädda myror och myrägg =). Vi lyfte på några sten plattor igår som skulle flyttas och där under låg myror och myrägg....

Idag får ni se en layout gjord för Mollys Scrapbooking med kitet "Shabby Patricia". Vår Moa. Fotot har jag scrappat förut, men gillar det så mycket, så jag återanvände det ;)




På denna har jag använt den teknik som jag lärde mig på Nathalie Kalbach kursen... Nämligen att använda masker och stenciler och smeta gesso över för att skapa relief mönster. Just här har jag använt en mask från
Prima.  Sedan har jag sprejat med glimmermist över det så att det inte skulle lysa så vitt. Blommor från alla mina favorit tillverkare... Manor House, Prima och Petaloo.

Vill också berätta för er att idag finns det nys inspirationstidningen av Allt oom Scrap ute =). Missa inte den. Mina DT vänner skaper bla tvärt emot sin stil och så skriver Marja en lång härlig artikel om Art Journaling. Ni hittar tidningen här! Scrolla ner lite... så hamnar ni rätt =)

Nu ska jag faktiskt smyga in i pysselrummet... Skippar solen ett par timmar.. Har sådan scrapabstinens. Över en vecka sedan jag rörde mina grejer... Ha nu en underbar söndag allihopa! Tack för titten!



Kramiz Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)