fredag 15 februari 2013

Skugglek

Idag visas mitt första DT alster upp i ARTastic bloggen. Till den har jag använt papper från 7 Dots nya pappersserie "Love is in the air". Fotot är på mina döttrar taget ute vid havet i somras.




Bilden man ska inspireras av denna månad är denna:


En målning gjord av  Charles Meere (1890-1961)   Australian Beach Pattern (1940).
Utmaningen är att fritt inspireras av bilden. Jag inspirerades av strandtemat och färgschemat och det faktum att det ser ut som de flesta på denna målning poserar på ett eller annat sätt. Just poserna fick mig att välja det foto jag valde.
Vill du också vara med på utmaningen och ha chans till lite härliga vinster hittar du tävlingsinlägget här


Tack för titten!
Kramiz Maja 

4 kommentarer:

  1. Oh, så vackra färger!!! En perfekt tolkning av utmaningen! Välkommen till teamet!

    SvaraRadera
  2. Underbara färger... Gillar de fina färgerna som dyker upp nu och du har verkligen lyckats igen :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul att se dig skapa för ARTastic! det här blev verkligen superbra, kul hur du plockade upp detaljerna från målningen i ditt foto. Ljuva softa färger, superfint med de svarta fjärilarna som kontrast. Kramkram

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)