lördag 11 januari 2014

Prima BAP January

Hej på er =) Äntligen lite tid att blogga. Jag har precis denna vecka börjat på mitt nya jobb, så det har varit lite mycket att ta in. 
Fast det var inte mitt jobb jag skulle prata om utan jag skulle visa er min layout till Primas BAP. Blev tokkär i skissen denna månad och satte mig faktiskt direkt och skapa då jag såg skissen =).
Efter några mer färgglada layouter kastar jag här om helt i färgskalan och visar upp en layout i jordnära färgtoner. Fotot på min son är taget för ett par år sedan i botaniska trädgården i Stockholm. Vi har varit dit många gånger och varje gång vill killarna var i trädet med hål i =)

Hello =) Finally some time to blog. I have just this week started on my new job, so it has been a bit much to take in.. 
Though it was not my job, I would talk about... I´m here to show you my layout for Prima BAP. I really fell in love in the sketch this month and put me in fact directly and create when I saw the sketch =).After a few more colorful layouts I throw this on in full color range and shows a layout in earthy tones. The photo of my son is a taken for a couple of years ago in the botanical garden in Stockholm. We have been there many times and each time the guys want to be in the tree with a hole in =)





Här har jag först kört lite "whitewash" på bakgrundspappret med gesso sedan använt mig av tre olika Glimmer Mists för att på det sedan stämpla med 2 olika prima stämplar. Jag har även använt tre olika Prima stenciler ihop med Distress Ink i tre olika toner. Som avslutning på det så for jag över med ytterligare en Prima stencil och modellingpasta. Efter det byggde jag på med papper, foto och dekorationer från Prima. För att få dekorationerna och pappren bakom fotot att smälta ihop med bakgrunden så körde jag lite "whitewah" på det också.

Here I have used a little "whitewash" on  the background paper with gesso next step was to use three different Glimmer Mists and then stamp with two different prima stamps. I have also used three different Prima stencils together with Distress Ink in three different tones. As a last step to the background I went over with another Prima stencil and modeling paste. After that I built up with paper, photos and decorations from  Prima. To get the decorations and papers behind the photo to blend into the background,  I used a little "whitewah" on it too.


Tack för titten!
Kramen Maja
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)