Visar inlägg med etikett Pyssloteket. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Pyssloteket. Visa alla inlägg

fredag 20 juli 2018

Lite nytt!

Hur har ni det i sommarvärmen? Här blir det mest sol och bad och slappa i skuggan. Finns ingen ork att göra något annat... inte ens uppdatera bloggen ;) Har dock lite alster jag gjort för Pyssloteket som jag inte visat här så håll till godo =)

Första layouten är gjord med Primas Cherry Blossom Collection.




Vi i designteamet fick allihopa ett likadant papperskit av Anna i början på sommaren. Tanken var att använda pappren, skapa fritt och lägga till vad vi ville. Detta för att visa hur lika kan bli olika. Jag gjorde 2 layouter och ett kort av materialet. Pappren är från Kaisercraft och jag har förstås lagt till en massa Prima produkter, stämplar från 49 and Market samt chipboard från Wycinanka. I princip allt jag använt går att hitta i webbshopen.








På återseende!

Maja

lördag 7 april 2018

Mixed media layout med färgläggning

Hej på er =) Idag bloggar jag i Pysslotekets blogg. Vi har tema färgläggning just nu och det var till en början ångest framkallande för mig som inte är kortmakare och inte färglägger stämplade motiv... men man kan ju färglägga på annat sätt.
Jag rekommenderar att ni tar er ett besök i Pysslos blogg för det finna massa härliga alster och tips och trix att ta del av.
Idag visar jag i en kort bildtutorial hur jag gjort denna bakgrund. Inlägget hittar du HÄR!








Har hämtat inspiration från mig själv. För några år sedan så gjorde jag ofta eller iaf oftare egna bakgrunder som "föreställde" någonting. Det var himla roligt att komma på att göra något man glömt att man gjort! Denna hobby har så oerhört många olika tekniker och varianter man kan jobba med. Kanske därför det är så fantastiskt roligt. Nedan hittar ni några länkar till äldre alster jag gjort med liknande teknik.

http://stokk-eyovine.blogspot.se/2013/01/follow-your-heart-och-en-tutorial.html

http://stokk-eyovine.blogspot.se/2012/10/aj-sida-enjoy-ride.html

http://stokk-eyovine.blogspot.se/2012/09/perfect-just-as-i-am.html

Passade på att även göra ett litet kort med samma tanke som layouten.




Tack för titten!

Maja

tisdag 27 mars 2018

Smile

Hej på er... Idag är jag här för att visa en layout igen. Denna är gjord för Pyssloteket och jag har använt mig av Maja Design papper samt blommor från Prima och chipboard från Wycinanka. Vill du veta mer om hur jag gjort layouten finna inlägget här i Pysslotekets blogg.







Tack för titten =)

Maja

söndag 18 mars 2018

Snygg ettåring

Hej på er =) Idag visar jag en DT layout gjord för Pyssloteket. Bästa butiken där jag fått hänga som gästdesigner i några månader vilket jag varit oerhört glad och tacksam för. Nu är jag ÄNNU gladare då jag blivit tillfrågad att stanna.

Nu till dagens layout skapad med Maja Design papper. Om du vill veta mer om vilka saker jag använt så finns inlägget HÄR i Pysslotekets blogg.






På återseende!

Maja

lördag 10 februari 2018

Lite nytt...

Länge sedan det var en uppdatering här.  Skapat har jag gjort med inte uppdaterat bloggen. Idag har jag en stund över och river av 2 layouter och en Art journal sida. Layouterna är skapade för Pyssloteket och art journal sidan gjord bara för att jag hade lust. Först ut är en mixed media inspirerad layout där jag använt papper från Maja Designs serie Denim & Friends.





Nästa layout är en kombo av Maja Design papper och Prima. En längtan efter sommar! Vi har haft så tokmycket snöande, snöstorm och kallgrader så jag är less. Det kan bara bli bättre nu när solen börjart värma.





Sist ut idag är min art journal sida som bara fick bli som den blev utan någon som helst idé eller plan. Blev rätt nöjd över slutresultatet.




Tack för titten =)