Visar inlägg med etikett publicerade alster. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett publicerade alster. Visa alla inlägg

måndag 29 april 2013

*** Publiceringar i Scrap 365***

I brist på något nytt att visa får ni se de alster jag hade med i tidningen Scrap 365 tidigare i år. Layouten nedan är till ett tema som handlade om siffror. Jag är en riktig siffernörd. Älskar att lösa matematiska problem och se mönster. Kanske därav det yrke jag har ;) Lärare med inriktning i matematik!


I samma nummer som layouten ovan publicerades i så skrev jag även en kort artikel om min tanke eller otanke med mina ART journal sidor... och dessa två sidor var också de med i tidningen.




Tack för titten!
Kramiz Maja

måndag 11 februari 2013

"Tacksam" **Min första internationella publicering**

God måndag alla glada där ute. Idag blir det ett kort inlägg... tror jag. Tänkte visa den layout som jag gjorde till oktober numret av Scrap 365. Min första internationella publicering i ett scrapmagazin. Var med i samma Scraptidning i januari i år, fast de grejerna kan jag inte visa än...  Layouten var till temat tacksamhet eller vad man var tacksam för. jag scrappade mina små änglar som verkligen är en gudagåva. Jag skulle ju inte ha fler barn efter den första kullen på tre, men dessa två skulle jag ju aldrig vilja vara uten. Det är lite speciellt att bli mamma igen vid 40. Både positiva och lite jobbaiga saker. Det positiva är att man tar allt med ro. Erfarenheten från de tre tidigare håller en lugnare. En av nackdelarna dock är att jag inte orkar lika mycket som jag gjorde när jag var några och 20. Nog snackat så här ser layouten ut...



Började med en vit cardstock som jag mistat men dågra olika nyanser av gult, grönt och turkost. På det har jag stämplat med en textstämpel. Chipbord klockan har fått sig ett lager gesso på sig. Blommor från Petaloo och Prima.

Tack för titten!
Kramiz Maja

lördag 13 oktober 2012

Mina alster från Inzpira nr3 2012

När nu nummer 5 av magazinet Inzpira är på väg ut i butikerna visar jag de alster jag hade med i tidningen i nr3. Temat var rosor och jag gjorde denna med tanke på en bra låt ;)




Jag gav mig även i kast med kortskissen som skulle vara med i detta nummer av tidningen... och det blev så här.. en söt liten grodprins =)

 
Igår landade Inzpira nr5 hos mig.. och det var lika kul och overkligt som alltid att se sina alster i tryck =). Denna gång har jag med en mixed media steg för steg beskrivning och ett kort. Börjar vänja mig vid att jag kan göra kort också ;). Önskar er alla en fin lördag. Här hemma har jag en liten sjukling som det är mycket synd om... så det blir till att ta det lugnt.


Tack för titten!
Kramiz Maja

lördag 14 juli 2012

Publicerade alster i Inzpira

För ett bra tag sedan var dessa med i tidningen Inzpira. Två kort! Det var efter detta som jag började inse att jag kanske kan göra kort trots allt ;). Det första var till bröllopstemat och det andra kortet efter en skiss. Två kort jag vart riktigt nöjd med och som vandrat vidare till andra ägare...



Tack för titten!

Kramiz Maja

söndag 8 april 2012

Inzpira layout

Vi har ju denna påsk begett oss tillbaka till vintern då vi åkt hem till Norrbotten, så då känns denna layout inte helt fel att visa. Layouten hade jag med i Inzpira nr3.


Vi har haft soligt och härligt här och det blev lite pulkaåkning igår. Här nedan är det barnens morfar som åker pulka med Sam =)


Tack för titten!
Kramiz Maja