söndag 9 september 2018

lite nytt - 2 layouter

Det blir lite långt mellan blogginläggen.. men idag har jag två olika layouter att visa er. Den första är en layout gjord för Pyssloteket. Temat i pysslotekets blogg i september är glitter och glamour och denna är mitt första bidrag på det temat.





För att läsa mer om vilka produkter jag använt kan du besöka Pysslotekets blogg och detta inlägg =)

Nästa layout har legat på mitt bord i några veckor utan att bli fotad. Gjorde den egentligen till augusti utmaningen hos More than Words, men hann aldrig lägga upp den. Visar den idag bara för att jag äntligen lyckats med att fota den. Temat var Vintage och ordet Yesterday.


Till denna layout har jag använt en salig blandning av gammalt och nytt. Papper och Lazer cuts från 49 and Markets serie Sweet Reflections. Blommor från Prima. Emphemera från Pink Paislees serie Abourn Lane. Lite Loppis fynd i form av små virkade doilies och gammalt bokpapper. Några riktigt gamla dekorationer finns också med som legat till sig bland gömmorna. Chipboard bitarna är från Blue Fern Studios. Stämpeln med sömmarna är från 49 and Market och trollsländorna någon gammal stämpel som jag inte kommer ihåg var den kommer ifrån, men helt klart en favorit.




Lite mixed Media hamnade här förstås. Akvarellfärg samt Primas Acryl färg, en stencil och medelling paste samt en struktur färg också den från Prima.




Tack för titten =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)