Visar inlägg med etikett Altered. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Altered. Visa alla inlägg

söndag 4 mars 2018

en altrad "stenkaka"

Hej på er =) Hittade för många år sedan gamla "stenkakor" på loppis som legat till sig i bra många år, men nu plockade jag fram en av dem och detta blev resultatet.


Tagen med texten har jag färgat in med Distress Oxides och sedan stämplat på fjärilarna och textstämpeln. Själva stenkakan har behandlat med Primas metall vax och en stencil med Distress Grit Paste. På det har jag sprejat med Primas Color Bloom spray i en grön och turkos nyans och avslutat det hela med stänk av vit gesso.


Chiporden jag använt kommer från Blue Fern Studios och den har jag också färgat in med Distress Oxides samt lagt på Lite av Primas metall vax.


Och så naturligtvis en lass med blommor från Prima och några gamla jag hade liggande från Petaloo. Lite ostduk slank visst också med.


Tack för titten!
Maja



lördag 24 februari 2018

Drömfångare av hästsko

Idag visar jag något så ovanligt som ett altrat alster. Hade superkul när jag gjorde denna =). Vill du veta hur så kika förbi i Pysslotekets blogg!
Vi har tema mixed media nu i februari och det finns massor med kul att inspireras av och tips på tekniker att testa. Det är väl värt ett besök.

Nu till min drömfångare!






Tack för titten!

fredag 3 april 2015

A canvas and a little box...

Hi, it´s easter and that means holidays which gives me some time to be creative =). I have a canvas and a little box to show you today. Two projects with some spring feeling. I´ve seen the first butterfly today at the stables... and that sure is inspiering!






Then a simple little box using lots of crackle paint and ink =)




Thanks for stopping by =)

Maja

fredag 2 januari 2015

Pimped my bag...

Upcycling is a popular word. I have made an average bag to something personal. This is how the bag looked like  before I started...



And this is how it turned out... Laces from Tresors de Luxe.




Inspired by Finnabair, Ania Dabrowska.


Thanks for stopping by!

Maja

måndag 12 maj 2014

My May Projects for BlueFern Studios

Today It´s a short post, I´m sharing with you my two May projects for Blue Fern Studios. One card and an altered box frame. First the card...




For this card I have used both papers and chipboard from Blue Fern Studios.


Also for this little frame I have used papers and chipbord from Blue Fern Studios.



Thanks for stopping by =)

fredag 14 februari 2014

Valentines Day

Just wanted to share some love with you today =) Here´s a DT project made for Blue Fern Studios using their lovely chipboard.




Blue Fern Chipboard used are Gabrielle Butterflies and Memory Frames.


Thanks for stopping by
Maja

lördag 18 januari 2014

More from Blue Fern Studios

Hej! Idag tänkte jag visa er de två andra sakerna jag gjort för Blue Fern Studios denna månad. En layout och en ART journal bok.

Hi! Today I´m showing you my two other projects made this month for Blue Fern Studios. One layout and a ART journal book.





 BFS Chippies used on this one are Chickenwire Panel, Widget Works and Picture Perfect.




BFS chpiies that I used on this book are Blue Fern Bits


Thanks for stopping by <3 font="">

Maja

söndag 17 februari 2013

En blommig ask

Det är inte ofta jag altrar något men häromdagen fick jag en sådan lust att klä in denna låda jag haft liggande.. Blommigt javisst ;)



Eftersom jag så sällan gör något dylikt, så är jag heller inge vidare på att fotografera det jag gjort heller... men ni ser ju hur den ser ut i alla fall ;).
Pappren jag använt är från October Afternoon. Då jag tycker det är stökigt att få till askens kanter med papper så har jag helt enkelt virat på washitejp! Funkar alldeles utmärkt!

Vill också påminna er om att kika förbi i dagens söndagsbilaga av Allt om Scrap. Idag har vi Spot On på talangfulla Janna Werner. Läs intervjun med henne och kolla in allt fint mina teamkamrater liftat. Liftarna är naturligtvis liftar av Jannas alster ;). Du hittar bilagan HÄR!



Tack för titten!
Kramiz Maja

söndag 23 december 2012

Fina julpaket - Creative Christmas Calender

Finaste Riikka bjöd in mig att delta i hennes CCC. Igår var det min tur att visa alster i hennes blogg. Kika gärna förbi där också =). Inlägget hittar ni här! Skulle ha visat detta i bloggen igår, men vi var på resande fot hela dagen...  och innan det var det julstressen som slog till ;). Vi är hemma hos mor och far för att fira jul och det är riktigt mysigt för både syrran och brorsan är här.

Detta är vad jag bidrog med:




Jag passa här och nu på att önska er alla:


God Jul
Hyvää Joulua
Merry Christmas

Tack för titten!
Kramiz Maja   

fredag 27 juli 2012

Altrad liten burk

... eller kärlek på burk ;). Denna har visats i Mollybloggen. Ett av mina DT alster i sommar. Det är inte ofta jag gör något altrat, men jag tycker det är superskoj när jag väl kommer på en bra idé. Denna är jag riktigt nöjd med. Allt jag använt går att hitta i Mollyshopen.



Äntligen är det helg igen och min man är ledig =) Ska bli så skönt att bara vara! Vi har varit ute och flängt på semester i 3 veckor och sedan kom stortjejerna hem i 10 dagar. Det har varit intensivt och roligt men känner att jag nu behöver dra ner tempot och ladda lite batterier inför kommande höst. Så en helg utan planer känns strålande! Tack för titten!

Kramiz Maja

onsdag 27 juni 2012

AJ " Drakar stiger i motvind"

Här kommer ett till alster som jag gjort till Svensk Scrapbookings midsommarcrop. Mixed Media där man skulle lifta eller använda Ulrikas projekt som skiss. Jag gjorde lite både och...





Det är så himlans roligt att göra Art Journal sidor... men jag glömmer bort det mellan varven. Denna tycker jag själv blev himla kul. Å det är så sant de orden om att drakar lyfter i motvind... Kan tolkas på många sätt ;). Jag brukar använda det med mina elever... att kämpa och slita i skolan är inte alltid kul, men om man gör det så kommer man upptäcka att det bara plötsligt händer och så lyfter man ! Så är det iofs i det vanliga livet också... man får kämpa lite för att komma dit man vill.
Till denna sida har jag använt Glimmer Mist, Chalkboard  Mist, gesso Distress Ink, stenciler, mönstrade papper, whasi tejp, svart, vit och blå penna samt bakers twine. Tack för titten!


Kramiz Maja

lördag 23 juni 2012

Altrad flaska =)

Det är inte så ofta jag altrar... men denna utmaning var kul. Det pågår en Midsommarcrop inne hos Svensk Scrapbooking och det var där jag hittade denna roliga utmaning. Förutom att man skulle använda just en flaska så var temat "blommigt"... passade ju mig som hand i handske.




Jag började med att måla på glasfärg som gjorde flaskan "frostig" sedan sprejade jag på Chalboard Mist i vitt och dekorerade med spets, band, blommor och pärlor. Vart riktigt nöjd! Fast jag vet itne vad jag ska använda den till =D. En av anledningarna att jag inte altrar så ofta ;).... jag vet aldrig vad de sakerna ska fylla för funktion...

Hoppas ni alla hade en fin midsommar. Det hade vi... lugnt och stilla familjemys.. Så när barnen hade lagt sig igår så smög jag in i mitt pysselrum. Gäller att passa på för i morgon åker vi på semester så det blir inget pyssel på över en vecka... Men kika gärna in här ändå =) Kommer att förprogrammera med alster som jag har att visa upp! Tack för titten!


Kramiz Maja

lördag 10 mars 2012

En liten ask...

Det är inte ofta jag altrar saker men i mitt DT paket från Pyssloteket så skickade Anna med en liten rund ask som jag tog mig an med lite olika mixed media tekniker. Vill du läsa om exakt hur jag gjort kan du kika i Pysslotekets blogg. Så här blev iaf det färdiga resultatet.




Tack för titten!
Kramiz Maja

tisdag 6 mars 2012

Min blivande Art Journal

Nu har jag som så många andra fallit för detta med Art  Journal. Ska jag vara riktigt ärlig så har jag inte riktigt fattat vad det är =D. Men för mig är det som en dagbok i bilder där man uttrycker sin känsla just för stunden. Så kommer jag i alla fall använda denna bok. Köpte en färdig bok från Prima. Dessa kallar dom "Mixed Media Book" och den består av lösa canvas pärmar som du köper ditt eget innehåll till. Innehållet består av både canvas och cardstock sidor samt 4 plastfickor och två tags. Jag har fixat med min fram och baksida igår =)



Köpte en till bok från Prima, den de kallar för "Art Journal". I den finns innehållssidorna med. Men den tyckte jag mer påminde om en smashbook, ni vet de som dök upp förra året och blev så poppis och sen försvann de bara... eller jag har iaf inte sett dem på länge varken i bloggar eller shopar. Visar den boken en annan dag. Den tänkte jag använda mer som en sådan inspirations bok där jag bara smackar in saker som jag gillar.

Här hemma är huset fullt nu. Ina och Moa har kommit hem med två kompisar. Så det blev lite sömn i natt. Kunde ju inte somna innan de kommit. Det är så oroligt att veta att de sitter och kör bli ner från Piteå mitt i natten. De kom ner vid 2 i natt och innan jag pratat med dem och kommit mig i säng var klockan tre! Vaknade vid sju... så jag lär bli lite trött i eftermiddag. Tack för titten!


Kramiz Maja