torsdag 9 augusti 2012

Lek vid dammen

Cattis hittade en utmaningsblogg som hon tyckte passade mig och jag var inte sen att anta den utmaningen ;). ARTastic challenge blog heter den. Denna utmaning gick ut på att använda Mixed Media tekniker och/ eller att inspireras av en bild. Jag har använt mig av båda =).






På min bakgrund har jag lekt med gesso, silkespapper, distresser, masker, stenciler, mist, Pan Pastels och akrylfärg.... en salig blandning som iaf jag själv vart nöjd med. Lite sömmar blev det också och slarvig doodling med svart penna. Från inspirationsbilden har jag hämtat  färgerna och  "diamantmönstret".

Fotot är ett av alla de jag tog när vi var på Tom Tits i sommar.  Modellen är faktiskt Leo, men han märkte nog inte att jag tog detta foto på honom ;). Jag och resten av min familj blev riktigt förtjusta i den stora trädgården utanför som bjöd på en massa roliga överraskningar och tillfällen att klura på olika naturvetenskapliga fenomen när det gäller bla vatten.


Tack för titten!
Kramiz Maja

15 kommentarer:

  1. Just amazing! Captivating Lo - I could study this for hours!

    SvaraRadera
  2. This is a perfect interpretation of the challenge! I love its softness and the way you made the pond continuing onto the background paper by using tissue paper!!! And adding black makes it even more interesting!

    Kul att du har hittat ARTastic! Jag är också svenska fast det är en australiensisk blogg! Jag hoppas att du kommer tillbaka fler gånger. Det är mycket på gång här som jag tror att du kan gilla!

    SvaraRadera
  3. Tack för att vi fick komma över och hälsa på!! Så härligt va det! =) Och dina alster som du gjorde då är helt underbara och allt det andra du gör också. Du är såååå bra!

    Kramar!
    ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  4. En fabelaktig LO du har laget :)
    Love all the mixed media you have used where all the different eliments, including the sweet photo, floats nicely together.
    I know it's only Thursday, but have a great weekend :)

    SvaraRadera
  5. Such lovley work. The soft, subtle colurs work brilliantly as does the photo you have used. I can see it is going to be really hard to pick a winner this month.

    SvaraRadera
  6. Your use of the stitching to extend the pond ripples was inspired. The softness of your colours with the gentle stencilling adds so much to the overall theme of your lovely page. Thank you for joining the ARTastic Challenge this month.

    SvaraRadera
  7. You have created such a beautiful page for this challenge and this inspiration. The colurs you have used are just magical together. Thank you so much for sharing your work with us.

    SvaraRadera
  8. Vad spännande med en ny utmaningsblogg, ska jag kika på apselutt! Oj oj! den här har du verkligen lyckats superbra med. Älskar verkligen alla blandade medier du har använt med detta strålande resultat. Heja heja Maja! :))

    SvaraRadera
  9. Beautiful page - love your take on the challenge. Loving the stitching and diamond mask - thanks so much for joining at at ARTastic :)

    SvaraRadera
  10. Lovely work Maja! Your page has turned out beautiful, love the soft colors, stitching and use of maks. thanks for joining in ARtastic this month!

    SvaraRadera
  11. Simply the most amazing page Maja! Your whole page style is divine, and using such a lovely photo & your added stitching is so very arty...this should be on your wall! Thank you for playing along at ARTastic!

    SvaraRadera
  12. Jeg elsker denne!!! Noe så utrolig flott!! Forelsket meg helt jeg!! Denne er helt fantastisk flott:):)

    SvaraRadera
  13. Thank you for joining in with us at ARTastic, your layout is gorgeous. What a beautiful photo and you have complimented it just beautifully with your background and embellishments.

    SvaraRadera
  14. this is gorgeous......love what youve done and what a gorgeous photo, thanks for playing along at artastic

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)