söndag 11 oktober 2009

Jag tror på kärleken...

Så skönt att få scrappa en LO igen =).. Känns som hundra år sedan... men det var nog bara en vecka sen.... Denna har jag gjort till utmaningen hos A little bird told me. Utmaningen gick ut på att man skulle göra en LO om något man tror på. Å jag tror verkligen på kärlek!! Mer kärlek åt folket och världen skulle se annorlunda ut. Fotot tog jag igår ute vid havet. Arrangerat just för denna utmaning. Det är Inas och Moas händer ni ser och deras skugga av ett hjärta. Rätt nöjd med fotot faktiskt.



Å så lite detaljbilder då...







Har använt ett av Ikeas plastiga tårtunderlägg som mask när jag mistat. Sen är det någon väv av nåt slag som jag fick av en väninna. Det är så kul när icke scrappande vänner samlar saker åt mig =D. Sen vill jag bara på minna om att det ju är söndag igen.... vilket innebär en ny söndagsbilaga. I den hittar ni en artikel från pysselträff i Umeå, liftar och så oktober månads stora ROSA BANDET tema. Klicka på loggan så kommer ni till tidningen =)



Nu ska jag ge mig i kast med en till LO.... gäller att passa på medan inspirationen är med mig. Önskar er alla en trevlig söndag eftermiddag och kväll. Kul att du tittade in.


Kramiz Maja

lördag 10 oktober 2009

HÖST!!

I eftermiddag tog jag och mina döttrar oss en tur ut till havet. Så underbart vackert!! Jag älskar verkligen havet ALLA årstider. I strålande höstsol tog vi oss lite tid tillsammans och med oss hade vi naturligtvis kameran. Här följer ett axplock av foton. Gissa om jag har mycket fototn att scrappa nu =D.

Jag och mina döttrar... det är jag i mitten ifall ni tvekar ;D

Ina och Moa

Ina och Moas glädjeskutt


Jag på stranden


Systrarna hand i hand



Moa och jag blickar ut över havet
Det var så skönt at bara få rå om tjejerna i några timmar. Känner mig så lycklig ända in i själen av den stund vi hade idag. Sen har vi ätit god mat och nu sitter jag här med ett glas rött. Kan livet bli bättre??? Jag tror inte det! Jag tränar mig själv i att verkligen njuta av de små stunderna. Å nu med det faktum att min man hastigt och lustigt blev uppsagd från en dag till en annan så behövs såna här stunder så att man orkar kämpa vidare. Hoppas ni alla tar er tid att njuta av de små sakerna i livet...
Kramiz Maja

torsdag 8 oktober 2009

Plocka bär

Denna layout gjorde jag till en tävling på designat, men vann inget. Fast jag är nöjd med den själv =).. Å ofta är det så. Det jag är nöjd med själv vinner jag inget med =D.. Det är vår Leo i bärskogen. En otroligt vacker dag för inte såååå länge sedan. För visst har vi haft en makalöst vacker lång höst. Men nu kan snön få komma ;D.

Ett par detaljbilder bjuder jag också på.



Nu måste jag byta om och dra mig till stallet... kvälls arbetspasset väntar... men jag känner mig inte alls sugen att stå i en paddock och vara pedagogisk!! Skulle bara vilaj kura ihop under en filt. Livet känns mindre roligt just nu.... men det blir väl bättre! Hoppas ni har en fin torsdagkväll iaf . Tack till alla er som kommeterar och besöker mig. Det värmer gott mitt i höstmörkret när livet runt omkring känns lite tungt.
Kramiz Maja



onsdag 7 oktober 2009

Två kort till!!

Roade mig igår igen med att göra lite kort... det vart två till =). Färglägga är verkligen roligt! Här har jag provat att blanda upp lite färger. Det funkar utmärkt med tombows. Sen har jag ju svårt att få till helheten... men jag lär mig väl så småningom.





Nu kan ni även hitta det nya nummret av tidningen Allt om Scrap här. Pdf upplagan har focus på minialbum och i bloggen finns höstiga saker och en massa layouter i turkost. Lite tips för hur du kan packa till scrapträffen och en intervju med Lisa på InkyWings. Se så skynda er dit nu ;). Själv ska jag pyssla om familjen lite innan jag ska till stallet å rida. Tack för titten! Välkommen åter =)



Kramiz Maja

tisdag 6 oktober 2009

Jag har kortat =)

Ja här uppdateras det för fullt =D.. tredje uppdateringen inom ett dygn, det ni!!! Gjorde iaf lite kort igår... sådär bara för att.. det händer inte ofta. Men jag gillar mina tombows så mycket, så att sitta å färglägga och öva med dom e riktigt roligt! Två kort vart det gjort. Men jag måste säga att jag har problem med hur jag ska placera papper och dekorationer. Å att göra kort i 15*15 cm är RIKTIGT svårt!! Mitt favvo mått på kort är 10*15 cm och det har jag på det övre kortet. Å det är mycket LÄTTARE!!! Nu kommer korten iaf... för den som e nyfiken ;D





Inga mästerverk direkt =D. Nu ska jag ta och utfodra familjen... fast det är inte jag som lagat maten idag.. Det har min man gjort... inte helt fel. Sen är det jobb som gäller ikväll.. en massa samtal å ringa å rätta berättelser som barna skrivit..
Kul att du tittade in..


Kramiz Maja

Snart i en dator nära dig....

ja då börjar det vara dags igen för ett nytt rykande färskt nummer av tidningen Allt om Scrap. Kommer i pdf format vilken dag som helst. Bara att skriva ut och njuta!! I detta nummer kommer vi inspirera er med massor av minialbum. Så håll ögonen öppna och bevaka detta här.



Sen till något helt annat... fick en award av raraste Essmo. Tack vännen! Så den kommer här...




Till denna award följde även en utmaning... så till essmo och alla er andra som är nyfiket lagda ;D... 10 mer eller mindre viktiga saker om mej!

#1 jag snusar alldeles för mycket
#2 har snart nått min målvikt =)... 4 kg kvar!
#3 jobbar som lärare
#4 älskar rockmusik
#5 kör BMW
#6 tycker om att laga GOD mat
#7 är ett strukturerat vanedjur (lät vackert va )
#8 vill gärna bestämma
#9 emotionell... gråter och skrattar gärna och ofta
#10 tatuerad...

Å denna awarden skickar jag i min tur vidare till följande personer som jag gillar och är lite nyfiken på...

Lilltolen

Cattis

Alex

Pyzzlan

ja det var dagens inlägg!... bloggcandy vinnare finns i inlägget här under..
ha det bäst å tack för titten =)


Kramiz Maja

måndag 5 oktober 2009

Vinnare dragen i min bloggpartyutmaning

Vill först börja med att tacka alla er som var med!!

Jag fick in hela 35 st bidrag!!

Såååååå roligt =)


Gissa om jag är glad att jag bestämde mig för att lotta ut vinsten.

Skulle omöjligt ha kunnat välja ut bara en!

===

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=


Nu till det viktiga....

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=


Eftersom så många var med..

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
så bestämde jag mig för att

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=


lotta ut en 1:a och en 2:a

=
=
=
==

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=

Vinnaren av det "kit" jag haft foto på i bloggen är ingen mindre än.......... ULRIKA T!!! Stort Grattis till dig =)....

Sen kommer en liten mindre överrasknings vinst... där lotten föll på igen mindre än MELLA!!! Grattis till dig också =)


Lottningen har gått till så att min man och Moa fick säga varsitt nr mellan 1och 35... Å jag har lagt er i den ordningen ni skrivit kommentar eller mejlat in bidrag.... Så var det med det!

Om ni som vunnit är snälla och mejlar mig era adresser så kommer era vinster med posten =)
Ha en fin måndag kväll.
Kramiz Maja

söndag 4 oktober 2009

Let´s get Shabby #4

Inte illa uppdatering nr 2 idag.. gäller att passa på innan arbetsveckan drar igång ;)
Fastnade för utmaningen denna gång också inne på Let's get shabby bloggen... fast med den skillnaden att jag kunde hålla mig till spelreglerna (tror jag iaf). Denna gång var det en skiss och att man skulle ha med något vintage. Å i mitt fall är det notbladet och den breda spetsen som har mer än 25 år på nacken. Resultatet ser ni här...



Håll i er nu för nu blir det måååååånga detaljbilder

Här den gamla spetsen och lite lagerpå lager och blommor.


Ännu mera lager av dekosar..


En snör rosett med smyckes detalj i.

Lite fler lager av spets och mina favvis bokstäver.

Fotot är på söta Leoloppan när han leker ute och höstsolen lyser på honom... så där härligt som bara höstsol kan göra.. då man blir punktvis varm =). Vet ni vad... nu säger min man att jag måste följa med ut å städa... BLÄ! Men det är väl bäst för husfridens skull =D. Ja, å så kan jag ju berätta att jag vann Handarbetas hårdrocks utmaning... YES!!! Tack för titten!

Kramiz Maja

Slutspurt på bloggpartyt

Idag är sista dagen på det månadslånga bloggpartyt... så har du tänkt pyssla idag tycker jag du ska ge dig i kast med någon av de över 30 utmaningarna.. eller har du kanske redan gjort alla ;).
Själv har jag inte alls hunnit med så många som jag hade velat. Här kommer iallafall två som jag gjort. Först ut är en LO till Lillblommans utmaning som var en skiss... med ett tema... som JAG MISSADE =D...(i vanlig ordning)... men ni får se den iaf!! Fotot är på mina små söta troll när de sitter på gräsmattan och delar på ett äpple. Titeln som är låååååång är början på en barnvisa.


Ett par detaljbilder kommer här..



Här kommer iaf en som kvalar in efter de kriterier som gäller =D. ( har dessutom haft skaparen av skissen här som övervakare under arbetet ;) Denna är då gjord till Cattis skiss. Modellen är lilla Samsi.. som fått span på syrran som är på väg ut med moppen. Sam älskar att åka moppe... å hoppades väl på att få följa med...



Å så lite detaljbilder då...



Ja, nå mer bloggparty blir det inte för mig... Men i morgon lottar jag vinnaren i min utmaning, så har du deltagit får du ta en sväng om här inne i morgon också =).
Nu till något helt annat... Visste ni att det är kanelbullens dag idag?? Det har vi uppmärksammat i söndagsbilagan.. lite bullbaks layouter, recept och så månadens dt. Kila in där vettja... medan jag jobbar vidare med mitt. Klicka på loggan så kommer du dit. Ha en finfin söndag!





Kramiz Maja

fredag 2 oktober 2009

Upsy Daisy

Här kommer lite dt jobb jag gjort åt scraphörnan. Fick sånt ljuvligt paket med finfina saker av Marit =). Papprena jag använt kommer från Upsy Daisy. Härliga dubbelsidiga papper som är lättjobbade. Rekommenderar er varmt att kika in i shopen på allt fint som kommit in. Ni hittar shopen här.






Vad jag mer använt och hur jag gjort kan ni kolla in i scraphörnans blogg. Nu måste jag jobba vidare... Trevlig helg på er allihopa =)

Kramiz Maja

onsdag 30 september 2009

HÅRDROCK!!!!

Så hette tävlingen inne hos handarbeta... å vem kan motstå en sådan tävling??? Inte jag iaf =D... passar mig perfekt!
Här har jag scrappat min Ina. Fotot är från hennes mörkaste period som 15-åring. Då det smällde som tusan i dörrarna här hemma.. och sekunden efteråt öste stereon på för fullt med "arg" rock musik =D =D... det var tider det!!! Hon och jag kan fortfarande bråka, men inte på samma sätt. Valde en låttitel av Backyard babies som jag tyckte passade in i journalingrutan "fuck off and die"... men innerst inne är hon en snäll liten mjukis. Å den fina goa tjejen är nästan helt å hållet tillbaka nu... två år senare. Många tonårsföräldrar känner kanske igen sig i denna LO ;)


lite detaljbilder också





Nu ska jag krypa upp i soffan och spana på idol... Har varit en 10 timmars arbetsdag idag... lite matt i kropp å knopp! Tack för titten och välkommen åter!


Kramiz Maja

måndag 28 september 2009

Måndagar är bra dagar =)

Sitter på jobbet och har mycket "planeringstid" nu några veckor framöver... Mina elever åker på bad i tio veckor och så har dom slöjd. Jag träffar dom bara en timme på morgonen... sen har jag hela dagen för att planera veckan =)... Kan det bli bättre!! Tror inte det... för då hinner jag ju blogga också *hihi*.
Denna Lo gjorde jag till gårdagens söndagsbilaga... Å är det så att du missat den så kila in och kika här... vi har bla en artikel om olika scrapstilar... med layouter som visar några av de olika stilar som finns.


Hade inget gammalt foto så jag har fotoshopat lite... filat på det med nagelfil och distressat för att ge det en äldre look. Sen var det verkligen en utmaning att hålla sig till den bruna färgskalan!! Har ett frimärke och en sida ur en bok som har mer än 30 år på nacken... Detta ska alltså föreställa "vintage" om vi snackar scrapstil...
Igår blev det en massa scrapat på kvällen... hade lite att göra! Vad kommer ni att få se under veckan i Scraphörnas blogg.. Kika gärna in där redan ikväll då jag ska lägga ut veckans utmaning....Nu måste jag återgå till jobbet! Önskar er alla en fin fin måndag!
Kramiz maja

söndag 27 september 2009

Söndagsbilagan av Allt om Scrap

Vi människor har en förmåga att kategorisera och sortera allt vi gör... Vi på tidningen har denna vecka gett oss i kast med att sortera upp de vanligaste scrapstilarna. Är du nyfiken på det eller den nyaste nya svenska kitklubben så tycker jag du genast ska klicka på loggan. Vi har också en spännande ny gäst dt att presentera. Trevlig läsning!! Ha det bäst allihopa.

Kramiz Maja


lördag 26 september 2009

Strålande höstdag =)

Idag är det en sån fantastisk dag då man bara vill vara ute!! Har stallet hela helgen så det blir inte så mycket scrappat... bjuder istället på lite foton som jag knäppte hemma på förmiddagen.

Närbild på en fluga...
Glada småkillar som får åka moppe hemma på gatan med stora syster =)
Sen måste jag bara slå ett slag för lite nyheter som finns inne hos Scraphörnan nu... Fancy pants nya fina julpapper!! Kolla bara.. å till ett bra pris dessutom... visar bara ett axplock av vad som kommit in. Jag vill iaf ha dom.... fast å andra sidan så är jag tokig i mönsterpapper å vill ha ALLT!!! högarna bara växer, hinner inte scrappa av allt i den takt jag shoppar =D... Någon som känner igen sig??









Tycker ni också ska ta en sväng in till scraphörnans inspirations blogg. Marit har en tutorial på hur man målar med tombows! Dessutom har hon tagit in promarkers aqua i shopen och dom funkar lika som tombows. Medan ni nu kikar i shop och blogg... så måste jag ta tag i världskriget som pågår bakom min rygg... sen är det bara att packa ungarna i bilen å åka till stallet.... ska göra iordning hästar till en tur som ska ut 13.00.... Ha en fin helg allihopa!
Kramiz Maja


onsdag 23 september 2009

De 2 sista från Umeträffen...

Här kommer nu de sista alstren jag gjorde uppe på träffen i helgen.. den första här är gjord till en liftutmaning. Vi skulle lifte en av Hozzans layouter... å den hade formen av en stjärna. Det var det jag tog fasta på och liftade. Denna vann jag första pris med =). Jag är själv väldigt nöjd med den. Är så glad att jag kom på att jag skulle skära ut hål i pappret... gillar effekten väldigt mycket. Sen kom distresserna fram, lite sömmar och diverse dekos. Fotot har jag scrappat förut.



Lite detaljbilder kommer här...


Här är mitt bidrag till freestyle utmaningen, där man fick använda allt utom mönstrade papper.Denna gillar jag jag för att den var så kul att göra. titeln är en låttitel med Bo Kaspers Orkester. Här har jag målat med cracklepaint bakom fotot och använt en overlay på fotot. Skrivit text och ritat mönster samt sytt med både floss och broderigarn. Lite chipboard, rubons, pappersspets och journalingspots... Denna blev jag tvåa med.

Nu till något HELT ANNAT..... Är du sugen på att vinna allt detta???

Då tycker jag att du ska ta och göra min bloggparty utmaning... för detta är nämligen vinsten som kan bli din =).... Ni hittar utmaningen och all info om bloggpartyt här. Nu ska jag ta och fixa lite middag..... tack för at du kikade förbi!

Kramiz Maja