onsdag 31 maj 2017

Ett kort med en dam och en enhörning =)

Hej på er =). Underbara kalla maj är nu till ända och jag ber till vädrets makter att vi ska få en varmare juni. Men kalla blåsiga dagar i maj har medfört mer tid vid pysselbordet som jag dammat av och städat!
Det var otroligt länge sedan jag gjorde kort så jag bestämde mig för att testa det igen. Det blev ett mixed media kort med en fin dam på.


Lite gesso en stencil, stämplar, embossing och microbeads har jag använt till detta kort. Chipboarden är rester från tiden som DT åt Blue Fern Studios. Damen utklippt ur Graphic 45 papper ( någon äldre serie). Blommor från Prima Marketing inc.


En liten detaljbild på bakgrunden samt behandlingen av chipboarden. På chipboarden har jag använt Distress färger.

Har även gjort en ny canvas... motivet en enhörning. Är fortfarande en newbie på detta med tavlor, men tycker det är så oerhört roligt att måla. Får helt enkelt bara öva mera!



Till denna har jag använt Primas akrylfärger i metallic lack samt samt lite andra akrylfärger. stämplar och lite metallic wax också den från Prima Marketing inc. Ett par detaljbilder får ni också =)






Tack för titten!

Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)