söndag 22 maj 2011

Kraft it up - utan mönstrade papper

Blev så inspirerad att denna utmaning. Så jag var bara tvungen att ge mig i kast med den.... men i vanlig ordning så misslyckades jag =P. Ni ser ju själv vad jag skrev som rubrik. Min stora fjäril är utklippt ur ett mönstrat papper.... Men jag kan ju iaf visa den här för er =). Väntar dessutom med spänning på ett paket från Mollys Scrapbooking, där jag bla handlat på mig ostduk... men eftersom 2 timmar för mig är en evighet, så var jag tvungen att testa något som liknar ostduk.. nämligen vanliga kompresser som man lägger på sår. Det funkade faktiskt riktigt bra =)




Mistade på komresserna i gult, grönt och lite turkost innan jag sydde fast bitarna på layouten. Spejade även lite mist på bakrundspappret  samt målade med lite glimmerglam. Ser ni det mest fantastiska på denna layout?? Jag har inte använt en enda blomma!!!
Idag ska vi ha kalas för våra småpojkar. Leo fyllde år förra söndagen och Sam fyller år i morgon. Så jag har ägnat hela morgonen åt att städa... Har lite kvar som jag ska ta tag i nu, innan jag smyger ut en stund och lapar lite sol. Tack för att du kikade in =). Ni missar väl inte söndagbilagan?? Klicka på Allt om Scrap blinkin i sidebaren så kommer du dit.

Kramiz Maja

6 kommentarer:

  1. Härlig sommarbild! Och det hade kanske varit lite mycket begärt att du inte skulle använda vare sej blommor eller mönstrade papper? =)
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Otroligt härlig layout...kul att experimentera med lite nytt material, scrappigt som icke-scrappigt...

    SvaraRadera
  3. Vilken häftig LO! Kul å testa lite annorlunda material -du är grymt bra på det!
    Hoppas allt är bra/bättre?!
    kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Härlig layout. Kul med att just inte använda "mönstrat papper" :o) Även om det blev det för dig på sätt och vis, men på något sätt känns det som att inte fjärilen räknas :o)

    Jag använde i vintras vanligt kompress på någon layout och beställde nu ostduk som jag fick i veckan, och jag måste i ärlighetens namn säga att de sterila kompresser jag hade hemma var näst intill lika som ostduken... :o) Så vilket som tror jag funkar hur bra som helst :o)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Du har tänkt i samma banor som jag...att man inte ska behöva köpa den där ostduken, måste ju finnas nåt annat hemma som liknar det ;) så jag måste också testa nu!

    Underbar och läcker layout! Du är bäst vännen!! ♥

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)