tisdag 9 augusti 2011

Krya på dig kort

Idag visar jag ett kort jag gjort för Creativica. Jag har använt spillbitar och flera olika stansar. Kada har en hel del olika stansar att välja på. Mina favoriter är de från Nellie Snellen och Martha Stewart som jag använt  några av på detta kort.


Ha det bäst govänner och tack för titten... Nu åker jag till frissan... sen blir det till att vara inne och ta hand om minstingen som började morgonen med att kräkas =(... så vi hoppas han kryar på sig snabbt!


Kramiz Maja

måndag 8 augusti 2011

Fina Du

Ny vecka, ny färgpalette inne på the color room.... som jag inte kunde motså. Har scrappat Moa. Fotona är tagna i Stockholm på Waldemarsudde.



Försökte följa skissen för veckan också. Fick bara lite problem då jag skulle sätta dit en titel. Har lite svårt för lodräta titlar =/... så det blev lite eljest. Hade dessutom väldigt lite orange/ brunorange att ta till, men hittade några knappar som fick plocka upp den färgen. Visst är det märkligt, för hur mycket saker man än har så fattas alltid något?? Eller är det bara jag som har det problemat?? Tack för titten!


Kramiz Maja

söndag 7 augusti 2011

Du är unik

Min första layout för Mollys Scrapbooking =). Ja jag har ett nytt DT uppdrag ifall ni inte läst inlägget tidigare eller kikat in hos Mollys ;). Denna layout är skapad av  augusti kitet Shabby Grace. Det mesta på layouten är från kitet. De små virkade sakerna är loppisfynd och de små bradsen från ett tidigare shabby kit. Whasitejp (som jag använt här) finns det flera olika  av inne hos Mollys.



Har använt min Prima mask (som jag är lite kär i ) och distressdyna med ink blending tool, och massor med sömmar. Fotot på Ina har ajg tagit när vi var i Stockholm, på Fotografiska, fast budskapet i layouten har inget med det att göra utan handlar om något helt annat ;). Tack för titten!



Kramiz Maja

lördag 6 augusti 2011

Nytt DT uppdrag =)

Äntligen får jag berätta =) Å jag är så glad så jag nästan spricker!!!!!! Kolla här!

En perfekt dag...

... är en dag med er. Denna har jag gjort till Once Upon A Sketch utmaning, där man just skulle skriva om en perfekt dag. Fotot på mig och pojkarna är taget när vi var på Frösö zoo som verligen var en toppen dag.




En frossa i Sassafrass Lass. Har haft dessa papper liggande ett tag för att de var så fiiiina, någon som känner igen det?? Har gjort någon layout tidigare av dessa papper, men ville sedan hålla på det vackra. Men jag har bestämt att så ska jag inte göra längre, bara att använda upp allt!!! Tyckte dessa glada papper passade så bra till den glädje dessa två ger mig och den glada dag vi hade på Frösö.

Vill ni se mera av vad jag skapat kan ni kika i Creativicas blogg =).  Tack för titten! Önskar er alla en underbar lördag.


Kramiz Maja

torsdag 4 augusti 2011

En dag på Ulvön

Det är lite dåligt med scrappade alster här i min blogg just nu. Har nog utan att veta om det tagit lite semester =D. Har många scrapp projekt i huvudet så ni ska se att jag snart måste släppa ut dem. Men idag får ni se foton från det vackra höga kusten nämligen Ulvön!
Sam på båten.

Sundet mellan norra och södra Ulvön.


Ulvöhamn, som ligger på den norra ön.

Fina hus....

... och söta gator =)

Leo hittade en stor fin röd sten.... som fick bo kvar på ön.

Vi tog oss en promenad upp till lotsutkiken. En promenad över spångar, broar och dryga 200 trappsteg. Här uppe blåste vinden friskt och utsikten var fantastisk.

Här uppe tog vi oss en kaffe och glass och njöt en stund innan vi begav oss ner för alla trappor igen. Tänk att småtrollen också gick hela vägen! (Sam fick vi bära en kort snutt )

En magiskt vacker dag som jag gärna gör om fler gånger. Vi hann inte se just något av ön på de tre timmar vi var där. Nästa gång blir det nog en övernattning också =). Tack för titten!!

Kramiz Maja

onsdag 3 augusti 2011

En dag på Frösö zoo

Igår impuls åkte vi till Östersund och Frösö zoo. Patrik har ingen semestr denna sommar så det gäller att passa på då han har en ledig dag. Det blev en kanon dag med strålande sol, värme och familjemys =). Lite bilder från igår får ni se idag....


På zoot finns ett litet tivoli, så det blev till att åka lite karuseller. Tur det var lugna saker som höll sig på marken och snurrade lagom fort, för det var precis vad jag och pappan klarade av ;). Leo tyckte karusellerna var roligast... kanske syns =D.


Sam hade sett fram emot tigrarna och jag själv tyckte också att detta var roligast att se. De var så "sociala" och visade gärna upp sig för publiken. Sam tyckte det var spännande och skrämmande och ville vara i pappas famn.

Dagen avslutades med cirkus och popcorn =). Sen var vi föräldrar helt slut... men inte de små ;). Resan hem i bilen var lite tung... Vi turvisades med att köra för att orka hela vägen hem. Att vara impulsiv har sitt pris! Men skoj hade vi. Tack för titten!

Kramiz Maja

Nu drar vi igång igen =)


...efter semesteruppehållet. Häng med du också!!! Första utmaningen ligger uppe nu. En kort skiss. Du hittar den här.

måndag 1 augusti 2011

TCR #69

Återigen en layout till färgutmaningen inne på The Color Room. Jag gillar sannerligen deras färgkombinationer. Här har jag Scrappat mig och Sam.






Värmen fortsätter... underbart =). Efter en dag hemma med tvätt, disk och röj är det nu dags att åka ner till sjön och ta ett dopp... sen hem och fixa middag. Tänkte den skulle stå på bordet när mannen kommer hem så att jag sedan kan få lite pysseltid..... I morgon är han ledig och då ska jag försöka honom till Östrsund på dagsutflykt.... Tack för titten!

Kramiz Maja

söndag 31 juli 2011

Sommar...

... är bra härligt. Visar idag en layout gjord för Creativica med papper från Maja Design. Fotot på Moa taget när vi var i Stockholm tidigare i veckan.

Är lite trött och sliten idag... har varit på Deltaträffen på party i två dagar.... så det blir ett kort inlägg ;). Tack för titten!

Kramiz Maja

fredag 29 juli 2011

Barnens nya lekstuga med lekdäck =)

Nu är det klart! En liten bildkavalkad bjuder vi på idag... Pojkarna blev nöjda, så även mamman ;). Väggarna inne i lekstugan har pojkarna målat själva. Patrik har snickrat och jag har målat möbeln som står utanför samt sytt vimplarna. Taket i lekstugan och fönsterväggen har Ina målat.... många kockar, men inte blev väl det någon dålig soppa???? Köket och stolarna och bordet är inköpta på IKEA.




Så ser det ut utifrån. Hela trädäcket är ungefär 15 kvadratmeter stort. För er som vet att jag köpt ny bil så syns den här i bakgrunden ;). Min fina Mini Cooper!!



Så skönt att få måla golvet i en högblank golvfärg! Det går så lätt att städa där inne nu. Mattan är köpt på Lagerhaus. En perfekt plastmatta som kan spolas av med trädgårdsslangen. Det som saknas nu är roligare förvaring till barnens leksaker. Har bara inte hittat vad jag vill ha än. Nästa år ska vi även ha lite krukor med ätbara saker för dem (sockerärtor och gräslök) och jag ska plantera smultorn runt om trädäcket. Tack för titten!


Kramiz Maja

Badar i Scraplycka

Är så glad för att det finns människor som verkar gilla det lilla jag gör =)..... Detta kom upp idag =D. Alltid superkul att bli uppmärksammad.

torsdag 28 juli 2011

Jag Vann!!!!!

******* doing the happy dance******



Ni får scrolla ner rätt långt ner i det inlägget ;). Har med en till layout som ni ser medan ni scrollar =D. Det är alltså på Primas hemsida.... prima PPP och BAP =)

Stockholm i vårt hjärta =)

Har varit på en liten minisemester med mina döttrar till Hufvudstaden. Tre intensiva dagar av shopping, promenader, god mat och trevligt umgänge med min syster och vänner från tiden uppe i Luleå. Visar idag ett axplock av foton från denna resa som säkerligen kommer att scrappas så småningom ;)

Shopping på söder. På fotot min syster och Moas barndomskamrat Tea.


Jag och Moa, lunch på String.

Moa och min syster på Waldemarsudde.

När vi ändå tog oss en promenad dag på Djurgården så var ett besök på Rosendal ett måste! Jag älskar blommor och ekoligisk mat till lunch är aldrig fel ;)

En lite trött Ina som envisades med att gå i högklackat ;). Lunch på Rosendal.


Tack för titten =)
Kramiz Maja

söndag 24 juli 2011

The Color Room #68

Vaknade klockan 6 i morse! Hur kan man göra det när man FÅR sova... Hur som helst så var det ingen idé att försöka sova något mera. Jag klev upp och smög upp till mitt scraprum och gjorde denna veckas färgpalette inne hos The color room. Blev rätt nöjd själv =) förutom att fotona är apdåliga då det ösregnar och är väldigt mörkt här idag. Men hade som inget val än att fota ändå då jag drar till Stockholm med mina döttrar i morgon och har en hel del som ska fixas innan jag kan åka. Här är layouten i allafall på vår lilla ängel som även kan vara ett riktigt bängel ;)




Ska bli skönt att få några dagars semester från de små grabbarna. Det är första sommaren sen de kom som Patrik inte är ledig någonting under hela sommaren och jag må då säga att så himla kul är det inte att vara hela semestern själv med barnen.  Det är ju bra mycket roligare att vara hela lilla familjen på äventyr än bara jag och grabbarna. Saknar dessutom de stora barnen... men de är ju så stora nu så de lever sitt eget liv och jobbar mest hela sommaren. Max saknar jag mest! Han har varit hos sin pappa sen skolan slutade, men han kommer hem då jag kommer hem från Stockholm. Ska bli skönt att ha alla grabbar hemma sedan resten av tiden... Nä ni gott folk, nu ska jag ta itu med kaoset här hemma, så mor min slipper städa ;). Hon kommer idag för att vara med grabbarna så att vi kan få åka på vår shoppingresa... för Patrik han jobbar som vanligt.. eller som Leo säger "pappa bara jobbar dag och natt". Det kan jag också skriva under på! men så är det när man byter jobb precis innan semestrarna. Tack för titten!


Kramiz Maja

lördag 23 juli 2011

Skapat med Maja Designs Skärgårdsliv...

.... för Creativica. Visar idag några layouter jag gjort för Creativica och inte bloggat än ;). Underbara sommarpapper  som lockar till att scrappa om sommarens sköna dagar.




Denna visar jag i Creativicas blogg idag. Vill du läsa mer om hur jag gjort så kan du kika här.



 Idag har vi en riktigt tryckande värme... blir det inte oväder idag så blir jag förvånad. Hoppas ni alla har en fin lördag. Ta hand om varnadra... men vet aldrig vad om väntar bakom knuten. Skickar alla tankar som går till de drabbade i Norge. Vilken tragedi.... Varför är världen så grym? Tack för att du kikade förbi.


Kramiz Maja