torsdag 18 oktober 2012

OUAS oktober "Good Times"

Denna månad är det som vanligt igen på Once Upon A Sketch, en skiss att tolka under hela oktober... så jag passade på att göra en layout efter skissen. Skissen har jag vridit 90 grader år höger plus att jag som oftast, när jag ska följa en skiss, tappade lite styrning under vägen ;). Men ursprunget till inspirationen och fotovalet, i kombination med de ord man också skulle inspireras av, kommer ur utmaningens skiss... hänger ni med? Blev kanske lite många invecklade förklaringar där =D. Här är i  alla fall layouten!





Här har jag lekt med massor av färg, gesso, silkespapper och en stencil från TCW. Färgerna jag använt är Glimmermist och Pan Pastels. Symaskinen var med här också och lite Prima dekorationer. Bakgrundspappret är från 7 Dots. Modellerna på fotot är mina minsta söner som på fotot är lite mindre än de är idag ;). Fotot är från hösten 2010.. en helt magisk dag, sent i oktober, ute vid havet. Min journaling har jag valt att skriva direkt på layouten med svart penna.


Tack för titten!
Kramiz Maja

9 kommentarer:

  1. Great layout! Love that use of the silk paper (tissue paper?) <3

    SvaraRadera
  2. Såååå snyggt Maja! Både arbetat och avskalat på ngt coolt sätt! Gillar färgvalen massor! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbart vacker layout! Jag gillar färgerna och hur det nästan lyser om den!

    SvaraRadera
  4. Oh, this is just lovely! Such a beautiful page! I love the colors and softness! Wonderful job with the challenge! Thanks for joining us at OUAS!

    SvaraRadera
  5. Just stunning LO! Thank you so much for playing along with us at OUAS!

    SvaraRadera
  6. Oooh den här är verkligen jättevacker! Ullis uttryckte det perfekt! älskar verkligen färgerna och hur mjukt de går in i varandra. Kramkram

    SvaraRadera
  7. Underbar layout i starka men ändå mjuka toner. Gillar den runda formen och ditt fina 'banner'. Härligt!!

    SvaraRadera
  8. So very pretty! Lovin' the beautiful background! Thanks for joining along with OUAS :)

    SvaraRadera
  9. wow beautiful - - thanks so much for playing along at OUAS!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)