tisdag 4 januari 2011

The color room #39

Mitt scrapår 2011 har börjat riktigt bra =). Har skapat massor, men inte så mycket jag kan visa just nu. Kommer en huvudupplaga av Allt om Scrap i slutet av denna månad ;).
Hakade på veckans utmaning inne på The color room. En underbar färgkombo!! Valde att scrappa ett foto på Sam från i somras då vi var och spelade minigolf. Han hade faktiskt lite talang. Den enda av oss som lyckades med en hole in one. Hann dock inte fota det, så detta är från ett annat hål. Visst ser det skönt ut med sol och värme??



Snöar in mer och mer på sömmar, färg, mist och distresser. Det kanske är det som är min grej?? Har scrappat nu sen hösten 2007 och har ingenting jag kan kalla min stil.. men att få blanda olika medier och tekniker gillar jag.
Här vräker snön ner igen... som om vi inte hade tillräckligt! Skulle komma ett par decimeter till under att par dygn igen. Fast hellre en snörik vinter än en vinter med slask och is. Har haft Moa hemma i några dagar och det har varit så mysigt. Igår beökte vi Kulturmagasinet inne i Sundsvall. Småpojkarnas första besök där =). Vi gick på museum och läste sagor i sagorummet på biblioteket. Ett uppskattat litet äventyr för de små. Idag har vi däremot inte njutit till fullo då vi besökte Birsta. Ina och hennes Tomas kom igår kväll och de ville på mellandags rean. Några fina fynd gjorde de iaf de ungdomarna. Själv köpte jag gesso, 3D kuddar och dubbelhäftande tejp. Absoluta livsnödvändigheter, eller vad säger ni? ;). Nu vankas här lite kaffe på maten. Sen blir det spelkväll. Tack för titten!

Kramiz Maja

5 kommentarer:

  1. Säger detsamma om Sam - va stor han har blivit! :-) Håller med dig om att det är bättre med en snörik vinter, men det känns ändå som att det får räcka nu. Vårt hus kommer att hamna under vatten när all snö på vår pyttelilla tomt börjar smälta ;-)

    Vilken snygg layout!!! Älskar färgkombinationen och allt kladd! Wow!

    SvaraRadera
  2. Underbar layout!! Den sparar jag gärna i min inspirationsmapp om det är ok!?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt klart en härligt färglad LO med en touch av vintage. :)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig LO med sköna färger och roliga detaljer. Gillar speciellt cirklarna med knapp i, jätteläckert!:-)

    SvaraRadera
  5. Uuunderbart härlig!! Blir så inspirerad! Vill hem och scrappa nu!

    Och ja! Jag håller med dig, hellre snö än slask och blask..

    Hoppas vi kan ses snart!

    Kraaaam!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)