lördag 22 januari 2011

Steampunk inspirerat... om Moas namn

Är på cybercrop i helgen... inne hos My scrapbook nook =). Detta är min första layout. Temat är familj på ett eller annat sätt. I denna utmaning skulle man scrappa om namn. Jag valde då min Moa. Hon fick namnet Moa för att jag bara ville ha tre bokstäver i tilltalsnamnet och då inspirerad av författaren Moa Martinsson. Andromeda fick hon heta för att det är vår granngalax ;) och Maya efter Mayafolket.

Jag var ändå tvungen att googla lite på namnen för att se vad de egentligen betydde och om det fanns andra betydelser än de som vi valde en gång när hon var nyfödd. Moa är ett smeknamn för mor, vilket passar henne bra hon är väldigt omtänksam och det kännetecknar väl en mor?
Andromeda är en galax, men även en vacker kvinna ur grekiska mytologin... och vacker det är hon ju ;).
Maya hade också fler kopplingar än Inkafolket.. Maya finns inom hinduismen och är ett begrepp för sinnesvärldens universum. Vackert va?? meningen om jag fattade det rätt var att det vi ser inte alltid är det sanna... ungefär som Matrix ;). Det stämmer rätt bra på Moa hon är en tjej med många bottnar och det hon visar är inte alltid det hon är.... Så jag tycker nog att hon fått passande namn =) Nu lite detaljbilder!!



Vi hade egentligen planerat en ute dag idag med smågrabbarna och en vän och hennes son. Men så vart det icke!! Leo började morgonen med att kräkas... och Sam har diarré =( Så vi får vara i karantän i några dagar istället... Fast då kanske jag kan scrappa lite mer. Så inget ont som inte har något gott med sig. De små ligger nu i vår säng och kikar på film och de har precis käkat lite... så nu får jag väl passa dem en stund och se om det kommer ut igen... Önskar er som kikar in här en trevlig lördag iaf! Tack för titten =)


Kramiz Maja

13 kommentarer:

  1. Åh, en sådan underbar LO!! Jag TOKälskar den!! Jag har ju inte alls fastnat för Steampunk, i alla fall inte den mest uttalade, men tycker denna är helt lagom, helt perfekt.
    Har scrollat ner och spanat in delar av allt det vackra du skapat, du är bara helt kanon :)

    Hoppas grabbarna kryar på sig fort, att de slipper kräkas/ha diarré iaf :(

    Många stora kramar!!

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Gillar verkligen den stilen.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin och vad ambitiöst och genomtänkt när ni namngav era barn:) Det var länge länge sedan jag var ute och roade mig på nätet så jag har suttit här en bra stund och botaniserat bland alla fina alster du gjort. Hoppas allt är bra med dig=)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Denne var så fin Maja!! Her har du steampunk med din egen vri!! Stilig:)

    God helg videre:)

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg!!! Fina färger och cool stil!

    Kul men namnen också,

    Charlotta

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt tema på den LO'n! Väldigt speciella namn hon har er Moa. Vackra.

    Hoppas ni kryar på er! Kram

    SvaraRadera
  7. Oj, så snyggt!! Du kan ju steampunk, du!

    SvaraRadera
  8. Jag är ju så fast vid steampunkstilen så jag kan ju inte mer än älska den! du har verkligen fått ihop den snggt och det blev så effektfullt med de flygande fjärilarna!

    SvaraRadera
  9. Häftig och vacker på samma gång. Precis som Moa =)
    Kram!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)