tisdag 18 januari 2011

Väntar och Längtar

Äntligen... känns det som! Jag har scrappat en blommig jag layout. Känns som hundra år sedan jag scrappade med många blommor. Denna vart jag i allafall super nöjd med. Men så var papprena helt fantastiska att jobba med också. Glitz! Hade glömt bort att jag köpt dom... hur man nu kan göra det =P. Blev så glad när jag hittade dem i den stora högen på mitt bord. Fotot är ett gammalt foto på Sam från ifjol vinter. Han står halvtrött med nallen i köksfönstret och väntar på att pappa ska komma hem från jobbet.

Här har jag förutom massa blommor även stämplat runt layouten. Vilket inte tillhör vanligheterna ;). Edgescrapperna fick gå varm och så svart chalk. Tyckte det passade så bra till dessa papper. Overlays från Hambly och så ett par tags förstås, sömmar på maskin och små halvpärlor. Alla mina favorit grejer med.... eller nästan. Fick inte dit någon mist!!! Här får ni lite detaljbilder också. Klicka på bilden så blir den större .


Denna vart en liten terapiscrap igår... Fast man skulle ju kunna tro att den skulle blivit något helt annat än vad det vart. Höll på att krocka med två älgar igår morse när jag var på väg till jobbet... Hela livet passerade revy och jag var helt säker på att det skulle smälla och att jag skulle ha en älg i knät i bilen. Nu lyckade en av älgarna precis skutta så att jag hann med bilen mellan de två djuren.... Men en tanke jag hade då var familjen som skulle sitta hem och vänta .... kanske på en mamma som aldrig kommer hem. Vart väl lättare att scrappa om en trevlig väntan ;) plus att jag slapp dra in mig själv.... för då kanske pappret hade blivit nedblött av tårar =P. Tack för titten!! Ta hand om varandra och njut av livet... Ibland är det bra att påminnas om vad som egentligen är viktigt....


Kramiz Maja

8 kommentarer:

  1. Så otroligt vacker! Jag gillar färgskalan och den lilla fågeln i hörnet.. :D

    SvaraRadera
  2. fågeln, ramen tagsen blommorna bilden pappret ...ja allt är en fröjd för ögat!

    SvaraRadera
  3. Den är helt ljuvlig! Så snyggt med den stämplade ramen runtom!

    SvaraRadera
  4. Fy, vad läskigt!! Såndana upplevelser kan man vara utan! Men jag kan inte vara utan all inspiration jag får från dig! Tittar in här ofta men kommenterar tyvärr alltför sällan... Så läckra, genomarbetade LOs får man leta efter... Helt underbar....

    Kram och kör försiktigt!
    Linda

    SvaraRadera
  5. u n d e R b a r!!!! Stämplat runt papper! Denna måste jag få se, ta med den när ni hälsar på!!
    Du är b ä S t!! =)

    Kramarimassor!!

    Och älgkontakten vet jag ju om....men vilken tur du hade..så otäckt! Hugaligen!

    SvaraRadera
  6. WOW underbar lo, du är såååå duktig

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)