måndag 20 augusti 2012

Coffee addicted

Detta är mitt bidrag till Scrappehusets utmaning "vintage, följ konstverket". Det var med sorg i hjärtat jag igår läste att de tänker lägga ner =(. Stort tack till alla tjejer som drivit Scrappehuset i 4 år. Jag kommer sakna era inspirerande artiklar, alster och annat kul ni visat under dessa år.
Så här vart mitt bidrag till deras sista utmaning... Mycket kaffe blir det i magen och på denna layout. Jag vaknar inte om jag inte får en rejäl balja kaffe! Sen dricker jag säkert 6 koppar under dagen... då jag jobbar. Något färre koppar då jag är ledig. Ja vet det är inte bra, men gott ;)





Här har jag letat fram lite äldre papper ( det randiga) och ett Bo Bunny papper. De stora blommorna och mindre doillin har fått sig ett kaffebad. Den gamla spetsduken har jag stänkt kaffe på och på bakgrundspappret har jag stämplat med kaffe... det rann lite hit och dit och flöt ut lite. Blommor från Prima och Petaloo och tygbostäverna är gamla... hittade en osprättad förpackning långt ner i en låda... det kan ju aldrig bero på att jag har för mycket saker om en hel förpackning bara kan "försvinna" i flera år! ;)

Idag är det en stor dag för två av mina pojkar. Leo börjar i förskoleklass och Max börjar gymnasiet. Fast frågar jag Max tycker han nog inte det är en så stor dag ;). Han har aldrig gillat skolan. Förhoppningsvis kommer detta funka bättre då han fått välja själv.
Jag jobbar i grannkommunen, så våra elever kommer inte förrän på torsdag... så på mitt jobb är det förberedelser som gäller.


Tack för titten!
Önskar er alla en toppen vecka =)

Kramiz Maja

12 kommentarer:

  1. Underbar layout! Du har verkligen fått till det med kaffet :)

    Tänk vad tiden går, jag hinner inte med. Att Leo börjar förskoleklass och Max gymnasiet...

    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  2. underbart vacker! tack för titten i din blogg!

    SvaraRadera
  3. Wow... hvilken kreativ kaffe LO,denne var ultra kul!
    Liker de gamle tøy bokstavene du hr brukt
    Ha en fin dag :)

    SvaraRadera
  4. Takk for fine ord om Huset! Vi kommer til og savne alle gjestene og besøkende veldig! :) Du har lagd en festlig og flott layouten, kaffen kan være vanskelig og klare seg uten! ;) Takk for at du deltar!!

    Ida

    SvaraRadera
  5. Wonderful lo! The use of doily is engenious!

    SvaraRadera
  6. Åååå, vad fint!! Jag blev alldeles kär...i lo:n förstås! Du är bästigast Ses imorgon...

    SvaraRadera
  7. Så läckert! Kaffe är gott. :)
    Vad fint det blev med den virkade duken.

    SvaraRadera
  8. Ja det är verkligen en sorgens dag med Scrappehuset som stänger. Mycket inspiration som kommit därifrån. Kaffe, absolut - annnars visar jag huggtänderna! kaffe är superbra att använda på layouter, blir en mjukare ton än brun akrylfärg t ex och så luktar det ju så gott också! Jättefin sida Maja! älskar doilisar också och så blommor förstås :))

    SvaraRadera
  9. Digger LO`en din:) Tusen takk for at du ble med på utfordringen vår!

    SvaraRadera
  10. Tusen takk for gode ord og et aldeles hærlig bidrag!!! SÅÅÅ lekkert!

    SvaraRadera
  11. Flott side!! Lykke til i utfordringen!

    SvaraRadera
  12. En virkelig lekker LO!!
    Så lekker bakgrunn du har laget, og stilig måte overskriften er laget på! :)
    Ha ei fin helg:)
    Klem

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)