måndag 27 augusti 2012

Primas BAP för augusti

Trodde inte jag skulle hinna med denna, men se det gjorde jag. Det var en spännande och lite annorlunda skiss. Jag tog väl mest fasta på "solstrålarna" som var så tydliga i skissen. Blev en massa klippande i mönstrade papper här samt lite handsytt. Modellen är min äldsta dotter.





Gjorde en egen stencil av en bit kartong... tips jag hittade inne hos Riikka.. Hon hade dessutom gjort precis en sådan här stencil ;). Har ni inte hittat till Riika än rekommenderar jag er att botanisera i hennes trevliga blogg. Massor med inspiration, videos tips och trix =). Den brungråa färgen jag mistat med är från Tattered Angel... Plain Jane - Baseboard. Samma läckra mist som chalboard , men utan glitter. Dessa mister "Plain Jane" hittar ni förstås hos Mollys Scrapbooking. I övrigt är det papper ur Primas serie Fairy Belle och lite blommor och blad samt resist canvas former som jag mistat med glimmermist.

Nu har en ny spännande arbetsvecka tagit sin början =). Mina nya elever är otroligt lugna och snälla... om det inte bara är lugnet före stormen ;)... men det tror jag inte.. Riktigt spännande ska det bli att få jobba med dem.

Tack för titten!
Kramiz Maja

3 kommentarer:

  1. Great LO! Love the "out of the box" clipping with the photo! Great fuzzy cutting, too!

    Thank you for the link and your sweet words <3

    SvaraRadera
  2. Love the soft colors and that starburst...gorgeous!

    SvaraRadera
  3. Ha ha du säger att det inte blir så mycket scrappande av med arbete och allt. Jag tycker ju att du scrappar mest hela tiden jag! hur lång tid tar en sida att göra för dig egentligen? Den här sketchen var litet knepigt tycker jag, men du fick till den superfint! Ska bli spännande att se alla olika takes när de släpper sina features så småningom. Kramkram

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)