söndag 7 juni 2009

Å det är söndag morgon....

..... 4 plusgraderoch regn....klockan är halv åtta och jag sitter här med en fleecefilt runt om mig... Skulle så gärna bara vilja krypa i säng igen.... Inget nytt skapat här.... men....
Hakade på en liten snäll grej inne hos Vibeke... en PIF (pay it forward)




Lite i korthet om PIF: Det det hela började med filmen "Pay it forward". Rollfiguren Haley, Joel Osment gör en god gärning åt en annen person. Enda kravet för att den andra personen får motta, är att den lovar att ge något som betyderr något vidare. En enkel princip som kanske inte alltid är så enkelt. Någonn har nu tagit denna princip och gjort om det till en gåva. Reglerna är enkla. Alla kan vara med, men 3 krav skall uppfyllas:

1. Du skall ha egen blogg, så du kan sprida budskapet.
2. Du skall ha lust till att glädja andra.
3. Du skall sände dine egna 3 gåver inom 365 dagar.

De förste 3 som skriver till mig i detta innlägget, blir dem som inom ett år får en gåva skickad från mig!
Det enda jag önsker att du skall göra är att du ger samma löfte i din egen blogg.

De tre som skriver först och vill vara med mejlar sina adresser till mig. Min mejl hittar ni i högermarginalen.

Sen vill jag bara påminna så ni inte missar....






Klicka på loggan så kommer ni dit =)... Ha en fin söndag allihopa... Själv åker jag strax till stallet å jobbar hela dagen...

4 kommentarer:

  1. God morgon!
    Tråkigt att det regnar på dej, inte alls lika mysig att vara i stallet då... Hoppas du får sol under dagen. Kram!

    SvaraRadera
  2. Inte helt säker på att jag fattar det här med PIF totalt men det löser sig. Glad att du fick lite sol idag till slut. Kram

    SvaraRadera
  3. Villken härlig grej....har sett den filmen, tycker mycket om den :)
    Roligt att kunna glädja andra :) Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Ja visst ja!! Jag har ju fått en sån här PIF måste skicka min vidare också...hahaha..hur det nu ska gå till att komma ihåg att skicka iväg, är nog lika bra man gör det direkt och inte tro att man ska komma ihåg det om ca 200 dgr...fniss...

    Kramkram!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)