tisdag 2 juni 2009

MIni album av pekbok

Har äntligen gjort mitt album av den lilla pekboken =)... en bok med lite annorlunda form, men en tramsig historia... så vad passar bättre än att göra om den =D. Det blev en liten bok om min familj. Ska träffa min nya klass (en blivande 3:a) på torsdagoch tänkte det var roligare att presentera mig med en liten bok än bara med ord =). Men detta var lite pyssligt!! Är ju inte känd gör mitt tålamod direkt... möjligtvis pga brist av den samma =D. Har iaf målat boken först med akrylfärg i kanterna... å bara det tog ju sitt lilla tag... sen att klippa till mönsterpapprena och skära ut för Stjärnor och månar.... ja ni förstår mitt tålamod var slut för länge sedan... så dekorationerna blev enkla! Har nämligen en tvångstanke i mitt scrappande..... jag måste bli klar med ett projekt samma dag jag sätter igång med det! Så denna tog sina timmar av mig igår ;)


Ett litet band håller ihop boken så den inte spretar så mycket.


Knyter jag upp ser det ut så här =)









Boken är uppbyggd efter hur dessa människor kom in i mitt liv =)... mina tre äldsta barn har en annan pappa.... å så avslutade jag boken med ett brölopskort på oss.. snart har vi varit gifta i 1 år!! Vad tiden går fort... Har tänkt skriva lite i albumet också... lite kort om min familj... men det gör jag senare idag eller ikväll.. Om ni undrar hur detta album såg ut från början.... så kan ni kika i inlägget nedan!
Önskar er alla en fin tisdag och tack för titten.

Kramiz Maja

27 kommentarer:

  1. Det blev ju ett jättehäftigt album och ursnygga sidor.
    Verkligen bra ide att scrappa din familj istället för att bara berätta.

    SvaraRadera
  2. Oj, vad fint det blev! Hann du göra allt det där på en dag! Imponerande! Jag har också dåligt med tålamod och jag förstår precis hur stressande det måste ha känts att skära ut de där stjärnorna :-)

    SvaraRadera
  3. Det blev verkligen jättefint! Förstår att tålamodet tog slut ;) det ser väldigt pilligt ut, men oj va snyggt! =) Jättefina bilder på dig å din familj.
    kram kram!

    SvaraRadera
  4. men vad snyggt!!!åHHHHH!

    SvaraRadera
  5. Den blev bara URSNYGG. Vilket fantastiskt jobb du har gjort.

    Lisbet
    www.digiscrapp.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. woooooooooooow tjejjen...
    helt stum... får inga ord som är tillräckliga... Så helt underbart, fantastisk, strålande, fenomenalt snyggt!! :D

    du är ju helt fantastisk tjejjen...

    Kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt fin! Jag är mållös...
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ååååhhhhh!!! Den blev ju helt Underbar! Måste kolla i mina gömmor om jag har nån annorlunda pekbok jag med!

    Stor Kram!!
    ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  9. Oj vilket fint album!!
    Tack för kommentaren hos mig - ja, älvan är ett bokmärke på min "vackrast"-LO!

    SvaraRadera
  10. Supersnyggt blev det! Läcker form på boken, sådana chipboardalbum borde någon börja producera! / E

    SvaraRadera
  11. Helt fantastiskt - jag blir grön av avund. Overkliga färger och mönster - så vackert! Trots att det inte är "dina" färger. Du har gjort det igen. Kram

    SvaraRadera
  12. Nejmen kvinna, du är ju otrolig!! Den är hur läcker som helst! Gillar hur du använt samma bakgrundspapper i uppslagen=)

    Kram

    SvaraRadera
  13. OMG, så snygg den blev!! OCh vilket tålamod du inte visste att du hade, va?!?!? ;) Vilket pillergöra... men det var det ju värt!

    Underbara färger oxå...den är helt fantastisk helt enkelt!! Måste försöka hitta dylika barnböcker, de är ju perfekta att göra om till snygga minialbum...vi har bara vanliga, fyrkantiga...

    Må bäst, vännen!!
    Kramarna till dig!!

    SvaraRadera
  14. Å vad fint! Du är så duktig!

    SvaraRadera
  15. Galet snygga papper!! Formerna ger boken ett urläckert uttryck, väl värt besväret skulle iaf jag säga. COOLT!

    SvaraRadera
  16. Och det var jag som är anonym pga ett nervöst enter-finger *asg*

    SvaraRadera
  17. åååh! det där måste ändå ha varit värt sina timmar! helt fantastiskt! formen på boken är verkligen som gjort för ett minialbum! älskar alla papper och strjärnor och månen (ja, jag förstår hur pillrigt det måste ha varit att skära alla dessa hål!)! ljuvligt album vännen! blir själv inspirerad å prova att göra ett!

    O vilken fin tanke att dela med sig så där till sin nya klass! hoppas de uppskattar det!

    *kramiz*

    SvaraRadera
  18. Vilket underbart album!! Bamsejobb du har lagt ner och det lönade sig verkligen! :)

    SvaraRadera
  19. Att det var tålamodsprövande kan jag tänka mig, men det var det väl värt? Så himla snyggt det blev!

    SvaraRadera
  20. Jisses vad fint, men du måste ha gott tålamod för att ha fått till det där!
    Jättefint!
    /Hella

    SvaraRadera
  21. En helt underbar pekbok! Att du fick idéen.... Nu skulle man bara ha något liknande här hemma, tyvärr har jag nog inte det. Jag älskar den!

    SvaraRadera
  22. Men herregud kvinna - detta är ju helt underbart!!! HUR i **** har du hunnit detta på en dag???! Om jag ska göra ett minialbum så brukar det ta ungefär en vecka minst!!
    Toksnyggt!
    Kramen M

    SvaraRadera
  23. wow. grymt snyggt. vilket snille du är.. tack för tipset.. pekböcker har man ju ett gäng sen barnen var små. =) tack igen.

    SvaraRadera
  24. Wooooow, så himmla fint!
    Hmmm kanske skulle kolla dotterns gamla böcker!

    Ha det gött

    Kram

    SvaraRadera
  25. Ååå wow!!!!!!!!!!!!
    Sååå läckert!!! Helt underbar!

    Och det är allt annat med som du gör.

    SvaraRadera
  26. wow så snyggt!
    papperna är underbara och kanterna är så snygga, men allra fräckast är själva designen - wow igen
    /petra

    SvaraRadera
  27. verkligen snygg, det känns som att man ska gå på loppis och leta pekböcker. ;0)

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)