söndag 28 juni 2009

Vilken fantastisk helg =)

Åkte ju till Cattis igår på en liten tjejsammankomst... med lite hemma spa, god mat och vin =)... Det var så trevligt att få umgås med vuxna människor!!! pratar ju mest med småttingarna här hemma =D. Å så himla mysigt att sitta i trädgården och ta hand om sina fötter och händer... dricka vin och surra!! Så tusen tack vännen för inbjudan =)
Eftersom jag hade en bit att åka så sov jag över där också. Så idag hann jag och Cattis även scrappa lite... å så hann ju jag botanisera och inspireras av alla hennes vackra alster!!!(500 loer minst!!) Blev så full i skratt då jag såg att allt det jag tycker är lite kul å nytt.... det har hon redan scrappat för flera år sedan =)... Har ni missat denna tjej så rekommenderar jag er verkligen att besöka hennes blog.
Här är iaf det jag hann göra idag. En LO på min snart 13 åriga son som undviker kameran allt han hinner. Men på midsommar fick jag några kort på honom... Här har jag scrappat ett av dom... Å ser ni jag har inte använt en enda pappersblomma!!!



En liten detaljbild på grungeboard fjäril som jag chalkat och sedan lagt crackleaccent på.



När jag kom hem så var jag inte bara inspirerad av scrapp utan även heminredning!! Cattis har ett väldigt färgglatt hem, så jag och Ina har haft projekt omflyttning här hemma ikväll =)... Vi har länge pratat om att vi ska kasta om sofforna... ta ner dom vi har uppe och ta upp den vi har nere.. så det tog vi tag i eftermiddag... begåvat av oss i 29 graders värme =D... men nu är det gjort.. har bytt gardiner också och pyntat om lite... så nu är jg helt slut och ska lägga mig i soffan... Så om du Cattis läser det här så är det DITT fel ;) att jag är trött!

Hoppas ni allihopa haft en trevlig helg med sol och värme... orkar inte med någon bloggrunda idag... men jag lovar att hälsa på er alla i morgon. Vill också tipsa om söndagsbilagan av Allt om scrap.... Idag handlar det om havet.. kika gärna förbi och låt er inspireras av alla vackra alster.

Kramiz Maja

11 kommentarer:

  1. Snyggt!! Gillar färgerna och så fint med den blomman/stråna på sidan om bilden.

    SvaraRadera
  2. Tappar hakan helt! Den här är ju bara såååååå snygg!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    =D Glad jag blir!! ♥

    Alltid roligt att få inspirera människor. Och att få höra att man har mysigt hemma...man blir lätt hemmablind.
    Alla mina layouter ja....hihi..men visst är det kul att se dom allra första layouterna.

    Det var så roligt att du kom hit! Och jag och min familj ser verkligen framemot att få komma upp till er snart!

    Hoppas du fick sova gott inatt! ;)

    Nu ska jag uppdatera min blogg med layouten jag gjorde när du var här!

    Stora BamseKramen från mig!
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg LO! Sååå läckert upplägg å coola färger, gillar massor! Härligt med tjejkväll å vin... Ha en riktigt härlig vecka,
    kram kram !

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar helg du haft, en tjej helg behöver man verkligen ibland :)Kramen Aase

    SvaraRadera
  6. Brunt och grönt...så himlars snyggt. Swimmar. Den är jättesnygg.

    SvaraRadera
  7. Åh, fullkomligt underbar LO, vännen!!! Härliga färger :) Och du har minsann inte en enda pappersblomma ;)

    Så härlig helg du verkar ha haft, med spa, vin och surr :)
    Jobbade extra igår (bara halva dan) och njöt sen av det goa vädret. Idag har vi svalare, men det är bara bra för kidsen (och mig :/) - det har varit nog så stekande och hett de senaste dagarna, skönt med luft som går att andas. Får dock gärna bli lite varmare om nån dag, igen...om man nu får bestämma ;)

    Må så gott, vi hörs!! :)

    Kramarna!!!

    SvaraRadera
  8. ååå så har du gjort det igen...
    knockat mig av stolen!! Wow så himla snyggt med det gröna och de bruna detaljerna... mums..
    älskar upplägget å allt... :D

    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  9. Men ååååå så vacker!!!
    Wow!

    Och du, jag älskar också vallmo, men den där sorten har jag aldrig sett, har du klippt till kronbaden själv du? ;)

    SvaraRadera
  10. Urläcker!
    Så himla snygg.

    SvaraRadera
  11. Übersnygg!!!
    Älskar ju grönt!!!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)