onsdag 10 augusti 2011

Hej världen!

Mitt  Nook kit kom häromdagen fullmatat med papper från MME. Förr var det verkligen stora favoriter, men jag måste få säga att jag har inte samma kärlek till den tillverkaren längre. Visserligen var dessa pappaer härligt somriga i ljuvliga färger.... men nä... inte favoriter. Har i alla fall skapat med dem, för utmaningar är alltid roligt ;).
Förutom att jag valde papper som var en utmaning, så hoppade jag även på en utmaning, nämligen #10 hos Get Picky.
Layouten handlar om Sams 3-årsdag och hans kärlek till hästar. Har scrappat om den kärleken förr...



Hann också med att göra ett kort igår kväll. Har ju en son som fyller 15 år idag =). Kortet är till honom. Snabbscrappat och kul. När jag gjorde kortet kom jag på att dessa papper var för mig perfekta kort papper, så jag lär nog göra mest kort av detta kit. ( Använde alltså Nook kitet till kortet också ;) ) Stämpel från Greeting Farm och serien Creepin. Alla stämplarna i denna serie hittar ni här hos Mollys =). Textstämpeln hör också till denna serie.



Måste bara få avsluta detta inlägg med ett foto på min lilla kille som blivit stor.... Han som så ytterst sällan figurerar på mina layouter. Han är svårfångad med kameran ;)


Stort GRATTIS till honom =). Snart dags att väcka honom... Tonåringar är roliga. Jag frågade honom om han skulle bjuda hem nå kompisar på fika... NEJ! blev svaret Men igår kväll när jag hämtade honom från Fagerviks hamn, så lät det annorlunda.... blir nog en 5-6 grabbar här på fika idag, något jag tycker är supremysigt. Alltid kul med ungdomar i huset =). Så det är väl bäst jag sätter igång och fixar lite kalas. Funderar på att busa till det med lite ballonger och serpentiner..... kanske lite bamsemuggar i plast också ;D.
Tack för titten!

Kramiz Maja

12 kommentarer:

  1. Härlig layout! Jag gillar särskilt hur du satt bokstäverna lite omlott.
    Tufft och snyggt kort! Kul med muttrar på.

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att titta in till dig och njuta av dina fina alster!

    SvaraRadera
  3. wow gorgeous page! Love all the texture and how you used the MME! Thanks so much for joining in Eyovine!

    SvaraRadera
  4. va snygg den blev Lon. Kortet med

    SvaraRadera
  5. Det blev ju jättefint! Å du, man ska alltid ha ballonger å serpentiner å annat joxs när det är kalas....det har jag alltid. Kanske inte alltid till jubilarens förtjusning men dom kommer alltid att komma ihåg det!
    Trodde att vi skulle hinna men en mysscrapp i sommar du å jag....det ser lite tungt ut å hinna med det...
    kramen

    SvaraRadera
  6. Jättefin LO som påminner om en saftig bit vattenmelon i färgerna och välkommen till Mollys - det ska bli kul att se dig där!

    SvaraRadera
  7. great layout love the layers and cute butterflies :)

    SvaraRadera
  8. Jättefint både LO och kort!

    SvaraRadera
  9. This is such an awesome layout! I'm your newest follower now! :D

    SvaraRadera
  10. fniss... blev det bamsemuggar och ballonger??? Tänk att han blivit så stor redan... vart går åren när vi inte själv blir äldre men barnen blir... fniss...

    Ett så coolt kort, supercool text!!! Även om inte MME är längre någon favorit hos dig så blev då layouten en bara sååå snygg. Älskar dina kombinationer av färger i dina lo:n.

    Och du... vilken underbar post jag fick idag!!! Tusen tusen och åter tusen tack till dig!!!!! Det var inte ett litet dekopaket ;o)

    Kramar!
    Päivi

    SvaraRadera
  11. The colours on your layout work so beautifully and all of the layers look fantastic. Thanks so much for sharing your page with us at Get Picky :)

    SvaraRadera
  12. What a gorgeous, well-designed layout, love the unique placement of the diecut circle paper, and love the printed twill!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)