torsdag 8 april 2010

Pink Paislee..

Nya papper från Nook kitet. Tycker papprena är såååååå otroligt vackra! Men jag har haft lite svårt att få till något med dom. Tyckte inte de var lika lättscrappade som jag annars upplever PP papper. Här har jag frångått mitt lager på lager skapande och lämnat mer "white space". Den första layouten är gjort till en utmaning på Scrappiz CC. En teknik utmaning där jag använt följande tekniker. Rivit papper, rullat papper, sytt, figurklippt och stämplat med annat än stämplar.


Denna layout gjorde jag faktiskt för några veckor sedan. På Handarbetas träff i Stockholm. Den är gjort efter en skiss som ritats av YOLI. Men skisser, vet ni som kikar in här, är inte min favoritutmaning ;). Den vart väldigt avskalad och enkel. Men gillar den iaf. Fotot på Leo har min dotter Ina tagit.... Hon som är modell på layouten ovan.


Idag är en bra dag =). Ina kommer hem !!! Igår var inge bra.... Min häst blev halt!! Få se hur han mår idag. Hoppas han bara har stukat benet lite... Annars kan det bli en dyr och tråkig historia. Känns inte riktigt som att jag har tid och råd med det just nu =(. Men som alltid så löser det nog sig på något märkligt sätt. Nu ska vi käka lite frukost och sedan ska jag slåss med dammsugaren en stund. Cattis kommer i morgon, så det är bäst jag städar lite ;D. Önskar er alla en finfin torsdag och tack för titten!
Kramiz Maja

7 kommentarer:

  1. Urtjusiga layouter! ♥

    Ser verkligen framemot att få träffa dig igen! Längtar! =)

    Nu blir det en morgonpromenad igen!

    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga layouter trots att det inte är helt å hållet maja-stil på dom.. väldigt fint foto på den understa.
    Va skoj me skrapträff m cattis, hoppas ni får skoj!
    kram kram!

    SvaraRadera
  3. superduper läckert... :D
    Du är bara för grym tjejjen,,, Den översta fastnade jag verkligen för!! Härliga detaljer med de sydda hörnen...

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  4. Åh,vad jag gillade den nedre av de två! Det var färgkombon som gjorde det!!

    SvaraRadera
  5. Jättehärliga LO:s båda två.

    Marina

    SvaraRadera
  6. Tjusigt! Och vad lik dig din dotter är!
    :)

    SvaraRadera
  7. Åh så läckra layouter!! Den översta blev en riktig favorit!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)