söndag 11 april 2010

Sol och rinnande vatten

Kan ni förstå hur bra det känns med att ha vatten rinnande i kranen igen!!! Hela gårdagen var vi utan. 13 pers i huset och inget vatten!!! PET plaskor fyllda med vatten stod uppradade överallt här hemma. Utanför Ica stod "vattenbilen" och kön var stundvis lång. Tänkte på det när jag stod där med mina PET flaskor.... vad skulle hända om vi plötsligt en dag vaknade och allt vatten var slut eller förorenat?? Det är ju inte helt omöjligt att det skulle inträffa om vi inte lär oss att vara sparsamma och rädda om vårt vatten. I hjärnan dyker tvångstankar upp en sådan här dag ... barnen var törstig på vatten hela tiden!!
Men det var gårdagen det! Idag är en ny dag och solen skiner =). Kaffet är snart klart och det börjar röra på sig här ialla vrår.
Cattis och hennes familj är på besök. Vi har som alltid tokscrappat, så nu har jag ett helt lager att blogga =D. Men layouten jag visar idag gjorde jag för några dagar sedan till CC på Scrappiz. Utmaningen vara att inspireras av en bild. Jag tog fasta på färgerna.




Idag är ju inte bara en fantastikst solig dag utan också söndag! Rykande färsk bilaga med medeltidstema ligger i tidningsbloggen. Klicka på loggan så kommer du dit =)




Nu ska jag dricka kaffe, sen morgonprommis med Cattis!! Ha det bäst govänner och tack för titten!!

Kramiz Maja

3 kommentarer:

  1. Ja..sätt fart nu! ;) Solen skiner och det ska bli skönt med en morgonpromenad! Det är sååå härligt och inspirerande att vara här! =D

    Kramelikram!

    SvaraRadera
  2. Härligt LO som vanligt :o) Ja du, rinnande vatten är verkligen något man märker att man är beroende av då man inte har det... Tur ni har vattnet tillbaka!

    Kramar från norr!

    SvaraRadera
  3. Såå snyggt! Som vanligt blir jag bara så avundsjuk på din handstil för den är ju helt underbar! :)

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)