onsdag 1 juli 2009

Frigång och norra stadsberget =)

Värmen forsätter så här scrappas inget just nu... som hos de flesta andra kanske... Så idag bjuder jag bara på lite foton. Jag och maken fick frigång i eftermiddag/kväll... Ina var hemma med småtrollen så vi fick lite tid på tumanhand. Vi tog oss ut till Alnön och hamnstugan för en bit mat... sen traskade vi ut till spikarna...



Å så här vackert kan det vara. Älskar havet, men tycker inte om att åka båt! Sitter gärna och spanar ut på det oändligt blåa och njuter av den svalaknde vinden..


Lite vågskvalp är ju också trevligt =)



Patrik knäppte lite kort på mig.... å denna blev faktiskt inte så tokig..



Å så här ser vi ut tillsammans... sååååå mysigt såååå =)


Här följer lite foton från gårdagens utflykt till Norra stadberget, där vi hade picnic och kikade på de gamla husen och alla djuren.


Jag och Leo spanar på geten eller tvärtom =D



Leo gillade verkligen att spana in i alla gamla byggnader... å här blev han alldeles till sig när vi berättade om hur man lagade mat förri tiden. Han tycker ju om att laga mat och baka.



Bara fint =)



Sist en bild på två trötta pojkar som bara vill åka hem...

Ha det bäst allihopa å tack för titten!!
Kramiz Maja

8 kommentarer:

  1. Vackra kort, och vacker Maja! :-D Du ser så härligt sommarfräsch ut! Hoppas du hinner scrappa lite ändå trots hettan så att vi får njuta av dina alster!

    Kramar från Lillnettan

    SvaraRadera
  2. Vill ha snöbollsbusken!!!!!!!!!!!!! Oj vilka fina foton och vad härligt både med tjejfest och egentid med Patrik. Jättefina LO:s har du i vanlig ordning ruskat ihop och den på Max är sååååå schysst. Själv har jag bara jobbat i hettan i yllekostym...
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag ni hade du och Patrik! Älskar också ljudet av vågor mot klippor och frihets kännslan när man blickar över öppet vatten.

    Dina lo´s är så inspirerande... så nu längtar jag efter lite tid till scraping... Har ju fullt upp fast jag har semester ;-)
    Ha det bäst1
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga foton!! Längtar såååå tills nästa vecka!

    Nu ska jag ner och handla ingredienser till smörgåstårta, R fyller år idag!

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Underbara foton, Havet är verkligen något speciellt och båten hoppar jag gärna INTE över. Det är underbart =)

    SvaraRadera
  6. Åh vad härligt med havet i norr! Kanske borde ta en tur med bilen? Det första fotot på dig var såååå fint! Håller tummarna att lillen knatar snart! Här får man jobba sig svettig i värmen för att hinna med Viggo, pust,pust!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder.
    Min sambos föräldrar har haft stuga i närheten av spikarna så vi har tillbringat många somrar där....härligt.
    Just nu är det lite väl varmt i min smak men de har ju lovat svalare väder nu i helgen.
    Ha en härlig helg vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt med egen/vuxentid.
    Duktigt av er att utnyttja det.
    FIna foton ävenom inte havet är min favorit sådär;-)

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)