torsdag 2 april 2009

Djur och en scrapskadad historia =D

Ja idag bjussar jag på en djurlo och så har jag scrappat min favoritplats. Båda är bidrag till Magdas scrapfeber. Till denna djur LO ville jag göra något annorlunda... har ju både häst och katt... men det kändes lite tråkigt... så jag funderade å funderade.... men inte kom jag på nåt! Ingen balthazar här inte... Men så en natt så drömde jag om detta foto. (Ni ser inte ens när jag sover låter jag bli att scrappa =P).. Så när jag då vaknade var jag tvungen att rota fram alla gamla fotoalbum, för att finna just detta foto!! Fotot har 16 år på nacken och är taget på Kolmården när Ina var liten. Måste säga att jag tycker jag varit lite rolig.... ja vet, min humor suger =P.... Blev iaf otroligt nöjd med denna. Den blev precis så som jag ville ha den. Brunbjörnen är utklippt ur en gammal sagobok.... Guldlock å de tre björnarna.


Sen var det favoritplatsen som skulle scrappas.... å det tog ett tag innan poletten trillade ner... mest troligt för att det för mig är så självklart! Min favoritplats alla kategorier är absolut på hästryggen!! Nu är det inte jag som sitter här... utan allra bästase Lena.. å det är naturligtvis hon som tagit fotot också... men jag fick låna det. Tusen tack gulle du =). Nu är inte loen så sned... bara en urusel fotograf... får se om jag orkar byta ut den nån vacker dag...



Lite detaljbilder då.... rubons, filt och sömmar fick ge lite dimension till denna.






Jag har upptäckten sak..... om mig själv.... som scrappare.... förutom besattheten av att sy på loer, å doodla swirlar.... så har jag på senare tid blivit besatt av blommor.... det ska vara MÅNGA blommor å gärna lager på lager.... å hur billigt blir det egentligen =/....
Nä nu gott folk ska jag packa mina småttingar i bilen å så ska vi åka till stan och hämta Ina från skolan... Hon slutar tidigt... Å bor man som vi gör så går det inte många bussar hit... då är det bara att agera Taxi Lunde. tack för besöket, å välkommen åter =)
Kramiz Maja


27 kommentarer:

  1. riktigt fina LO:s
    Håller med dig om blommorna :)

    Kram, Fia

    SvaraRadera
  2. Blommor är inte billiga, men ack så vackra! Vilka underbara lo's! Jag älskar kortet från hästryggen...

    SvaraRadera
  3. Sååå snygga båda två! Underbart komiskt foto av isbjörnen :-) Färgerna på häst-LOn är så fina!

    SvaraRadera
  4. *ler* vilken härlig LO på björnen, cool!! (fydigt va?!) hihi..

    på hästryggen är himla fin osså, gillar alla blommorna! =)

    kram kram!

    SvaraRadera
  5. jag måste ha samma dåliga humör för jag skrattade gott när jag såg björnen :-D underbar! o vilken bra idé med hästryggen! unikt! o härligt passande naturfärger! snyggt tjejen!

    SvaraRadera
  6. Här har du lyckats väldigt bra med båda två :-)
    Vadå din humor suger, i så fall gör min det också, för jag tyckte du var rolig :-D
    Den andra lo´n var också fin med alla blommor...och nej, det blir ju inte billigt när man fastnar i blomträsket.....men det blir fint!

    SvaraRadera
  7. Flotte Loer du har laget. Jeg liker detaljene dine:)

    Ønsker deg en flott torsdag videre:)

    SvaraRadera
  8. Härligs Lo´s du har gjort och härliga kort, fina färger. Din humor är väl inget fel på (ler) Visst skall det vara blommor måååånga
    Kram Ann-Sofie/soffan

    SvaraRadera
  9. Isbjörnen är fantastisk. Vilket foto! Stämningsfull "bästa platsen" och jag förstår att du gillar blommor - det gör jag med.

    SvaraRadera
  10. Blommor är underbara och vilken skojjig björn lo :-)

    SvaraRadera
  11. Jätteläckra LOer - som alltid. :)

    Och vi har antagligen samma sjuka humor för jag tyckte björn-LOn var himla kul! :D

    SvaraRadera
  12. Hahaha, det är faktiskt sk*tkul!! Och läckert!!
    ...precis som den andra LOn. Den är helt fantastisk!! Och älskar ju, som vanligt, dina små sömmar :)

    Blommor, ja...själv fläskar jag på som bara den - eller så har jag inga alls. Har så svårt att få till det med bara nån blomma.

    Kramen!!

    SvaraRadera
  13. Jättefina båda två och jag har nog samma favoritplats som du!
    Fast min utsikt är inte lika vit;-)

    SvaraRadera
  14. *skrattar* Det är inget fel på din humor :-D
    Inget fel på ditt sinne för färg och form heller för den dele!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Isbjörnen är ju helt underbar! =)

    Den andra lon är också superfin! Så det blev sommarbilden ändå? Tja, passar ju bättre med blommor där antar jag ;)
    Kramarnanana!

    SvaraRadera
  16. Isbjörnen var ju bara så bra, mycket fyndig rubrik..fniss!

    På häsryggen var så fin underbar utsikt =)
    Jag är oxå besatt av blommor och helst då oxå i lager på lager på lager det blir såååå fint!!

    Ha det gott o kör försiktigt!
    Kram//Mia

    SvaraRadera
  17. LO:n på hästryggen är ju helt underbar!

    Så himla fina färger!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  18. Så underbart kul den första LOn är! Fantastsikt foto och så söt den brunbjörnen är. Älskar det sydda också, det blir verkligen en fin detalj!
    Den andra LOn var ju helt underbart vacker! Det var ju ett perfekt foto och såå fint med det sydda! :)

    SvaraRadera
  19. Lövely bladsöm! (Se där, vems humor är det som suger nu då? :)) Gillade också rubriken till isbjörnen och (som vanligt) dina LOs! Ha' det gott!

    SvaraRadera
  20. Underbara!

    Och isbjörnen är ju för skön =)

    Så där brukar min hund sitta haha.

    Kram

    SvaraRadera
  21. Hur härligt var inte det kortet då!!! Älskar båda layouterna men den gröna var nog favoriten, väcker fina minnen! Och blommor ja, det kan man ju inte ha för många va, blink! Kramen

    SvaraRadera
  22. sååå underbar hästLO:n är.
    Härligt perspektiv på fotot och underbara detaljer å dekorationer...
    mums så läckert...

    kram

    SvaraRadera
  23. Så fantastiskt fina LO:s- garvade gott åt nallen och LO:n från hästryggen är vacker som en dröm!!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  24. Härliga! Isbjörnslayouten är urläcker, både design och rubrik =D

    SvaraRadera
  25. Vilket läcker kort "på hästryggen"

    Superfina layouter båda två!

    Kramis!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)