måndag 27 april 2009

Skapat på träffen 1

Här kommer första omgången av det jag gjorde på Handarbetas träff i Stockholm. Först ut är den lo jag vann med =).... uppgiften var att scrappa utan mönsterpapper.... man skulle göra mönstret själv på cs... sen fick man använda dekos... temat var kärlek.


Jag valde att stämpla med en av stämplarna från grunge collection... å sedan färglade jag med mina promarkers. Runt fotot använde jag en annan stämpel ur samma serie. Sen tog jag bara några blommor, brads och en liten swirl... titeln fick bli kärlek rätt och slätt... å sen en liten journaling mening /undertitel i de färglagda cirklarna. Busenkelt =)

Sen komer en lo som jag gjorde enbart för mitt höga nöjes skull... lite retro vintage... eller vad man nu ska kalla det =D... Moa ala 70-tal!!


Den virkade duken jag lagt på är ett loppis fynd. Det blommiga pappret och bården kommer från sassafrasslass... tokgillar de små gula blomorna från prima =)...... Å så lite detaljbilder...

Tyckte detta tuggummipaket från lagerhaus var så läckert... ger en skön feeeling på loen... men tuggummina var kräkäckliga =P... dom var nog också från 60-talet *hihi*.... så inte vet ja om det var nå beauty gum precis...

Dessa små gulliga plastmojjaran, som antagligen är 60-70-tal har lilltolen/svägerskan fyndat på loppis. Tyckte det vart superläckra photo ankare av dom.


Kunde ju inte låta bli att klämma dit en pippi också =D... Sen klistrade inte bokstäverna fast i den virkade duken... så jag sydde helt enkelt fast dom.... en idé jag sett inne hos många andra scrappare.
Ja det var vad jag hade att bjuda på idag.... kommer mera i morgon... så välkomna tillbaka =)
Tack för titten
Kramiz Maja



17 kommentarer:

  1. Vilka härliga färgbomber! Läckra alster. :)

    SvaraRadera
  2. Är så glad över att fått se dig scrappa live! ;) Du är superduper! och dina layouter fantastiska!

    Visar mina ikväll!

    Kramis!

    SvaraRadera
  3. vilka fina layouter! Den översta är ju bara kalasfin, va snyggt med stämpelmotiven! Sååå fin bild oxå..
    Den 2a är ju cool! du är så skön med & testa massa olika grejjer, alltid lika kul & kolla in här! =)

    Ha en härlig vecka!

    kram!

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem! Oj, vad fint det blev med stämplarna. Moa Retro är ju så cool - tankarna går direkt till husvagnscamping a la 70-tal. Kram

    SvaraRadera
  5. Wow, så läcker retroLO!! Och din kärleksLO, med den underbara pussen, är helt fantastisk!!! Ja, var får du allt ifrån, du är bara så kreativ så jag måste dåndimpa litegrann. Läckra loppisfynd :D

    Kramar!!!!

    SvaraRadera
  6. Har kikat runt lite, jag säger bara WOW, så fina, retroLO, var ju supercool och även kärleksLO, villken fantasi du måste ha, virkad duk, tuggummipaket, så häftigt :)/Lena

    SvaraRadera
  7. wow tjejen!!! vilka LOs!!! den första är helt fantastisk med alla stämplade cirklar! färgerna du valt är så perfekta till det där gulliga fotot! men ja, du har ju bra öga för färger, det visste jag ju redan ;-) o den andra - läcker med alla sina retro detaljer! älskar dina söta plast photoankare! nä, du är för bra du!

    kom på igår att du skulle till jakan... jag misstänkte att du skulle ha fullt upp med scrapträffen, men ändå var jag lite extra uppmärksam på vilka jag träffade ute på gatan när vi var o promenerade :-) kul att läsa att du har haft en lyckad kreativ helg!

    kramar på dig!

    SvaraRadera
  8. Busfina båda två. Jag är lika imponerad som vanligt. =) Kram!

    SvaraRadera
  9. Så himla fina bägge två, jaa den översta stod jag ju och beundrade ett bra tag innan jag röstade ;D.
    Den undre är också så fin, härligt med alla roliga detaljer!
    Kram igen!

    SvaraRadera
  10. Ojoj, vilka underbara färger du kan skapa med och inte dåligt med skojsiga saker du fått dit :-) Mycket kan man hitta på loppis, får nog göra ett besök på en nån gång :-)
    Hoppas allt är bra!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  11. Underbara LOs och grattis till vinsten!!!

    SvaraRadera
  12. Vad läckra de var, bägge två! Den första var ju råsnygg med det egenstämplade CS:n och så snyggt med färgerna, titeln talar ju verkligen för sig själv, till det underbara fotot!
    Den andra Lo'n - W O W ! ! Verkligen retro - så roliga dekos & detaljer du fått med, ska lägga detta i minnesbanken, för det var grymt snyggt!

    Ha de super!
    Kram / Angelica

    SvaraRadera
  13. Du vann rättvist med den LOn. En svår uppgift som du vann med all rätt.
    Den andra LOn såg jag aldrig - men den var superläcker!!
    //Ylwa

    SvaraRadera
  14. SHIT tjejen vilka HÄRLIGT färgsprakande ljuvliga LO.s du har gjirt...Helt amazing båda två!!Me likee!!Kraam

    SvaraRadera
  15. Åhh, vilka helt underbara LOer du har gjort! Den första var ju bara såå läcker!
    Den andra är ju bara så kul, så smart att använda ett tuggumipaket på. Du är ju bara så imponerande påhittig! :)
    Du frågade om några grenar som jag hade på en LO och det är en blomsterranka från prima.

    SvaraRadera
  16. ahhh..det var HÄR jag såg att det var snyggt som tusan att sy fast sin titel...grymt!!
    Tack för inspirationen..liftvarning!
    Pssst, snygga layouter såklart.

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)