onsdag 22 april 2009

en canvas och en lo

Ja i brist på nåt nytt, så får ni kika på lite gammalt =)... eller så gammal är inte denna lo. Den är gjort till förra veckans scrapjakt på Stellas... Temat var ögon och jag visste på en gång vad jag ville göra. Moa fock åter igen photoshoppa åt mig =)... Vart en rosa ton på den av den anledningen att det var sååå olika ljus i de olika fotona på mina barn... å Moa orkade inte sitta och ljusa eller mörka upp dom så det skulle passa ihop. Tycker resultatet med den rosa tonen blev rätt fräck.


Vart supernöjd själv iaf med denna... men konkurensen var stenhård och jag fick inga poäng för denna och halkade ner på en 6:e plats =(.... Vill ju vinna =D... galen tävlingsmänniska som jag är mellan varven...



Denna lilla canvas gjorde jag till Allt om scraps söndagsbilaga med temat väntan... min första tanke var direkt Samuel Becketts pjäs.... men visste inte vad och hur jag skulle göra... men som så många gånger förut så drömde jag fram denna canvas... å faktiskt att jag lyckades färdigställa den också till belåtenhet... den ser hyfsat lika ut som i min dröm =).

Jobbar som en tok denna vecka... därför kommer ni inte få se nått nyskapat alls.. rotar i mina gömmor *hihi*. Har ridskolan hela veckan för ägarinnan befinner sig i Spanien... den lilla loppan =).. Å på fredag åker jag ner till Stockholm för att scrappa... Ska på Scrapträffen som Handarbeta anordnar... Ska bli kul att få träffa lite folk som man hälsar på i cyberspace irl.
Tack för titten
Kramiz Maja


Kommer snart i en dator nära dig ;)

11 kommentarer:

  1. Snyggt!!

    Den där med ögonen, den idéen måste jag få låna! Läcker!

    Snart ses vi! =D

    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Snygg LO, men det är verkligen hård konkurrans så det är svårt att vinna på Stellas. För mig går det nu mycket sämre, har nu bara 4 poäng efter 2 veckor.
    Vilken läcker tavla! Jag vill också kunna drömma mig till en sån snygg sak! :)

    SvaraRadera
  3. WOW! vilken otroligt läcker LO! Superfräckt! =)
    *liftvarning*

    kramis!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också denna är jättefin och att den skulle haft poäng:-)

    Kul med scrapträff!
    *Lite avis*

    SvaraRadera
  5. Fyndig titel på LOn! Canvasen är bara såååååå snygg!!! WOW säger jag!!!

    SvaraRadera
  6. I väntan på Godot är en av mina absolut favoritpjäser! Canvasen ser ut som en proffsaffisch - den berör och stör - mycket bra.
    Ögonstenar skulle jag betala mycket för - något av det snyggaste jag sett! Tokgrattis till vinsten på Scraphörnan - sa jag inte att du lätt skulle vinna med den LO:n!?!?!?!?!?! Kram

    SvaraRadera
  7. Den där LOn är ju bara SÅ läcker!! Idén är så bra, och det blev så snygg effekt med den rosa nyansen. Jag fattar inte att inte du placerade dig!!

    Hm...men det är svårt hos Stellas, jag brukar inte alls få till det bra där, har väl inte den "stil" som eftersöks där (?) Men skam den som ger sig ;) Fast känns lite knaggligt att "bara" skrapa ihop deltagarpoängen hela tiden...

    Din canvas är så rolig, känner ju igen den från AoS :) Framförallt trädet är så läckert!!

    Jobba nu inte så himla mycket, vill ju se dina alster oxå ;)

    Må så gott, vännen!!

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  8. Nu var det jag som fick leka lite detektiv, minsann ;)

    Tack, vännen!!

    Och GRATTIS till vinsten hos Scraphörnan, ser att du kikat in där nu :D Så välförtjänt, det är en fantastisk LO!!

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  9. Ojj ojj vad jag tokgillar din scrapstil...:-) You rock!!Kram

    SvaraRadera
  10. ...förresten låter det mycket kul med både stenkakor och 60talsplast...och kom ihåg att det går utmärkt att scrappa barnieskor ;) *lol*

    SvaraRadera
  11. Mina ögonstenar har allt, underbar!Hoppas det är okej om jag "lånar" idén!?

    Fantastisk canvas, så cool skapar process du har *vrålimpad*!

    Men varför bara åka till Sthlm, bara ett stenkast till Örebro o trevlig mara på lördag ;)!

    Kram kram....hoppas du får en toppenträff i Sthlm!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)