onsdag 15 april 2009

Method Playground - Frames

This weeks challenge at method plyground was to use "more than one frame but less than one hundred". I knew which photos to pick... but didn´t know what papers. I found this Prima paper that I almost had forgotten that I had =).. A paper with a frame... then I found some other frames to use too.... This is my husband and my youngest son sitting in the sun. The title in swedish says "enjoying the sun with daddy". This challenge was great fun =)... Think I´m going to use frames more often.
.... Å så på svenska då =)... drar mig för utländska utmaningar ibland pga språket. Tycker inte om att skriva på engelska *hihi*. Men denna med att använda ramar tyckte jag var så kul =).
Hittade ytterligare ett "färdigt" papper som legat till sig i högen. (Tycker jag nu blivit duktig på att rota och använda upp det jag har). Detta är Primas spaceboy, som jag beställde någongång i höstas, tror jag... Fotot är taget nu i påskas på far och son. Hade också i mina gömmor en "filmremsa" i kraftig kartong, som jag skar i tu och sydde på med rött garn. De små metallramarna hittade jag i min gott och blandat låda... dom var egentligen silverfärgade, men fick sig en omgång med svart tuschpenna (!)

En liten detaljbild på ramarna.

Skrattade lite för mig själv igår när jag satt och gjorde denna... tänkte på det jag skrev i bloggen för bara nåt tag sedan... att jag blivit tokig i blommor =)... tror jag knappt använt blommor på mina layouter sen dess *hihi*... Så typiskt mig... när något blir för vanligt så gör jag om... hänger väl ihop med att jag själv tröttnar på mitt eget skapande. Det är därför denna hobby är så fantastisk, man kan förändra, utveckla och hitta på nya saker hela tiden =D
Nu kallar mina mammaplikter... dags för mellis och sedan blir det nog utgång... men det såg lite grått och trist ut. Är egentligen toktrött!! Gick å la mig alldeles försent igår (igen!)....
Kul att du kikade förbi =)
Kramiz Maja

16 kommentarer:

  1. ÅÅÅ den är helt underbar!!
    Sååå vacker!
    Ja, jag är också helt galen i blommor, men använder det mindre och mindre, könstigt!!
    kramkram

    SvaraRadera
  2. Åh, underbar!! Ska kolla bättre sen, och läsa ordentligt. Ser du lagt in en del sen sist! Har haft turen att få lite vik så det har blivit si o så med bloggande, skapande och bloggrundor :(
    Men du har nåt i min blogg nu :)
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg LO! Fint med den annorlunda formen på fotot!

    SvaraRadera
  4. Härlig!
    Jag gillar din stil både med och utan blommor;-)
    Omväxling förnöjer:-)

    SvaraRadera
  5. Jättefin LO - igen! Du skall veta att jag är härinne och suger inspiration nu. Jag är så sugen på att scrappa färggrannt och jag är såå dålig på det. Sån tur att det finns din blogg att kika in i då!

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Smart att man kan ändra färgen så det passar bättre :)

    SvaraRadera
  7. Helt underbar! Så vackert med alla ramar!

    SvaraRadera
  8. Oj så stilig! Snygga ramar och du är så påhittig när du syr på dina LOs det blir ju bara såå bra!

    SvaraRadera
  9. Jättefin! Jag börjar bli mycket kär i knappar med snöre i. De är ju så fina - måste prova.

    SvaraRadera
  10. Läcker! Passande med pappret med en ljusare "sol" i sig=D

    Kraaam

    SvaraRadera
  11. helt underbar! sugen jag blir på att använda ramar! har nog aldrig gjort det.. på den senaste lon hade jag en transparent ram men den valde jag till slut att "gömma" bakom.. vet inte varför.. tycker det är lite svårt.. men nu blev jag riktigt inspirerad av din lo!

    SvaraRadera
  12. Härlig!!!

    Skulle skriva i nästa inlägg men ramlade ur, så nu får det bli här =)
    Har stämplarna kommit fram???
    Ska bli spännande att se vad du gör med dem =)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Härlig Lo.=)
    Tack för att du tänker på oss vännen det betyder mycket.
    Ha en härlig dag trots snövädret!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Häftig layout, blev jättesnyggt med alla ramar :)!

    Jag har ngt till dig på min blogg :)!

    SvaraRadera
  15. thanks for your layout: so beautiful! paloma1815

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)