tisdag 28 april 2009

Skapat på träffen 2

Jag hann med lite till i Stockholm i helgen.... bla denna lo gjord på en stenkaka =). Denna har jag gjort till april tävlingen på Nettans scrapbooking4you. Uppgiften var att scrappa en vårkänsla. Har scrappat Leo och hans vilja att vara ute från morgon till kväll nu när lekstugan och sandlådan tinat fram.


Favoriterna är de stora plastbilarna som varit i vinterträda i lekstugan. Här sitter han på vår lilla "bro" över diket med sin traktor i knät. Gjorde en lite antik kopia på fotot. Har kommit på att jag tycker det är snyggt med de bleka färgerna. Provade att göra eget wellpapp med Cattis lilla snurra.. det är det gula pappret som jag "bubblat", syns lite dåligt, men det blev fint. Tycker jag blivit så duktig på att våga använda rosa på mina pojk loer. Å jag måste säga att jag gillar det mer och mer =D

Här nedan då också en lo jag gjort till en tävling... nämligen scrapjakten på Stellas. Där jag skulle använda mina fula saker som ligger i lådorna och skräpar. Nu är det så att jag tycker just inget är fult =D. Gillar faktiskt det mesta! Men jag hittade några stackars foamblommor som jag ofta tittat på och lagt på loen bara för att genast plocka bort dom igen... Å jag tyckte denna utmaning var svår.... å loen tycker jag om.... förutom blommorna då.... dom skulle jag helst vilja plocka bort *hihi*... fick iaf 1p för denna, en hedrande 10:e plats denna vecka..



Tog lite närbilder också så att ni akn se lite annat än bara de fula blommorna... gillar effekten av tyllen bakom blomman... fast blommorna blev ju inte finare för det =/



Å så lite sydda blad och stjälkar förstås =)... gillar den stora silvriga nålen.. hittade dom på Panduro.. å jag har fler i lager, så såna lär ni få se fler gånger.



Sist en liten närbild på titeln, som nästan inte syns.. Spetsen i bakgrunden är ett loppisfynd.



Sen valde jag medvetet även ett lite fult foto.... Å tänkte på kontrasten mellan fult och fint. Romantiska papper till en grimaserande tonåring =D... Det lustiga är att hon ju gärna fotat sig själv.... men hon tycker inte om att jag smyger omkring å fotar henne... ja ja, se de barna ;).
Sen vill jag bara berätta en sak till innan jag ska baka kaka med Leo.... Nu finns den i din dator ;)

Du hittar den här
Tack för titten!
Kramiz Maja

20 kommentarer:

  1. Åh, vad jag blir glad och tokinspirerad här varenda gång jag kika in - du är SÅ kreativ och har så mycket roliga idéer och fina detaljer!
    Du är en stor inspirationskälla!
    Ha en bra dag!
    kram M

    SvaraRadera
  2. Hallon!
    Gillar piprensaren och traktorbilden extra mycket. Effektfullt med de rosa plupparna. Inas LO är ju helt perfekt. Bra tänkt! Lite extra roligt att läsa passar bra en bronkitdag som denna. Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi, lon med Ina är underbar =) Jag gillar fotot - jättehärligt!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Härliga färger som vanligt och foamblommorna var väl inte sååå illa ;-)men det är klart, de är rosa.
    Kul med stenkaka :-) minns det från en av mina första utmaningar på fl, vi skulle scrappa runt och någon fick den idén att scrappa på en LP, det är ju käckt alltså :-)
    Hoppas allt är bra!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. du syr lika fint som vanligt ser jag , ler.

    SvaraRadera
  6. Ja, snacka om att inspirera!! :) Din fult/snyggt Lo blev bara så underbar och just valet av fotot understryker verkligen hela temat *skratt* Älskar tyllen i ringarna, och SÅ gräsliga är faktiskt inte blommorna, inte i detta sammanhang :) Dina sömmar älskar jag ju, som alltid, och wow, vilken läcker spets du fyndat!!!

    VårLOn...ja...me just very love!!! Så kul att stenkakorna kom till användning så snabbt!! Om det tycker vi mycket :D Så läckra detaljer - I think we have a winner!!! (kom ihåg att jag kan det där ;) )

    Och tack för de söta orden om mitt album <3 Klart du får använda vad du vill - är det inte det vi alla ska göra: inspirera och inspireras av varann?!?!?!

    Du är ju själv en enorm, porlande inspirationskälla :D

    Hoppas sockerkakan smakar gott *drägel*

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  7. Supercoola layouter båda 2! å du, man kan väl inte ha för mycket rosa?! *fniss* Häftigt & göra en Lo på stenkaka!
    kram!!

    SvaraRadera
  8. ok, nu ska jag börja med att erkänna nåt - jag var tvungen att googla på stenkaka.. haha.. hade ingen aning om vad det var :-D men nu har jag fått lära mg det också!

    din våriga LO är helt underbar! älskar rubriken "vår i kroppen". så klockren! håller tummarna för dig i tävlingen!

    fattar inte riktigt hur du har lyckats få mig att sitta här o tänka att de där foamblommorna inte alls var så tokiga.. jag som själv ryser lite smått när jag ser såna annars :-) det var bra jobbat! älskar din idé med tyll bakom klippta hål.. väntar tills du har tröttnat på det själv tills jag själ idén ;-)

    o du.. grymt sugen är jag på nybakade kakor nu!!! :-)

    *kraaaaaam*

    SvaraRadera
  9. Det är väl konstigt hur något som kan vara så fult plötsligt kan bli så snyggt? För jag är nog heller inte så förtjust i foamblommor (eller foam öht..), men det blev faktiskt skitsnyggt på din LO! Med tyllen och nålen - wow!

    Stenkake-Lo'n är också helt underbar, fräsiga färger och det blev extra snyggt då fotofärgerna var svagare.

    Ha de super!
    Kram / Angelica

    SvaraRadera
  10. Tjusigt som bara den!
    Härligt med träff...inspirationen brukar flöda ordentligt då! :)

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga layouter du har gjort, härligt med den runda överst och det roliga fotot på den andra. :D
    Det är wellpapp som jag stämplat med. Underbart kul! Testa vettja. :)
    Kramis!

    SvaraRadera
  12. Hej och tack för kommentaren i min blogg! :)Vilka härliga layouter! Fotot på den längst ner är bara så bäst :) Och dte var ju inte så konstigt att du "missat" min butik, den är ju alldeles nyöppnad!

    SvaraRadera
  13. så härliga loer...
    helt olika men lika vackra ändå... :D
    Förstår att han tycker det är kul att få fram bilarna igen... :P

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  14. Dom är urläckra! Och det var så kul att få sitta och se dig pillra med den nedersta layouten! =D Fortsätt så här tjejen!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  15. Jättefina LO:s Du är verkligen kreativ o duktig!

    Jag gillar den med tyllen o blommorna ovanpå jättefint o fräscht.....absolut liftvarning på den =)))

    Önskar Dej o din familj en skön valborgshelg!!

    Kram//Mia

    SvaraRadera
  16. Mycket fint!! Du hinner ju me så himla mycket maja! Hur många timmar har du på dina dygn ?? :D
    Jag förstår att det va toppen i storastaden iallafall!! :)
    Kram Linalotta

    SvaraRadera
  17. Digger fargene du har brukt på den øverste her!!!:)

    SvaraRadera
  18. Jag tycker o dina speciella detaljer som du har på dina alster....Den där andra LO-.n är ju bra föör cool...:-) Kraamen

    SvaraRadera
  19. så grymt snygg LP-LOn är!!!! fattar inte var du får alla idéer ifrån!?

    SvaraRadera
  20. Hej å hå....

    KANONSNYGGT.....jag måste bara titta längre ned också.

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)