fredag 3 april 2009

mera scrapfeber...

Nu har jag bara en utmaning kvar... den jag tycker är svårast... att altra något!! Har en idé iaf så det är alltid en början... men nu var det inte det jag skulle berätta om =), utan de två alstren jag faktiskt gjort. Många snackar om våren... men här har vi ännu åtminstone en halv meter snö kvar... så för min del är denna lo fortfarande aktuell =D.


Älskar dessa Maja Design papper som bara legat där i min pappers samling... har sååå svårt ibland att klippa papper *hihi* så jag har bara klappat på dom lite... Men nu kände jag att det var läge att använda dom. Denna är gjord till en lift utmaning, där man skulle lifta en lo av Lilo



En liten detaljbild på rubriken... tycker dessa pärlbokstäver är sååå söta.. men glömmer bort att använda dom.


Sen en närbild på en pippi igen... är tokig i alla slags fåglar just nu...


Sist ut ett enkelt kort till kombinationsutmaningen där man skulle använda die cuts, akrylfärg, sömmar och band. Egentligen perfekta atiraljer för mig at göra en LO av.. men just idag kände jag inte för det =)... så det fick bli så här!
Å äntligen är det fredag... så skönt att få ha hela famijen hemma... fast så mycket hemma är dom ju inte , men ändå. Skönt att slippa tjata på trötta tonåringar som inte kommer upp ur sängen på morgnarna. Nu ska jag surfa runt en stund innan jag bänkar mig frmför tv:n å så ska det låta. Tycker Peter Settman är så underhållande . Tack för att ni kikade in!
Kramiz Maja


22 kommentarer:

  1. LO:n var verkligen kanonfin! Sååå fina papper och färger, dekorationer och foto. Ja, allt var jättefint!

    SvaraRadera
  2. Här har vi vår men med den LO'n framför sig så är det inte utan att man längtar tillbaka till snön en aaaning... Gorgeous! Bokstavspälorna var supersöta!

    Kortet är jättesnyggt! Älskar sydda kort men har inte vågat själv (dessutom är min symaskinen hos mor min just nu)... Akrylfärg har jag inte kommit underfund med än men inser att det snart är dags!

    SvaraRadera
  3. Så underbar LO! Och kortet är så vackert!

    SvaraRadera
  4. Åh vilka underbara!!! =)
    Jag har också varit så, att jag tittar, beundrar och bläddrar förbi.. Tills jag kom på att till slut tröttnar man på dom!
    Så nu används dom "bästa" först!! Trodde jag ju aldrig ;)

    Kramis ♥

    SvaraRadera
  5. så härligt det ser ut. Jag gillar ju snö. Så våren kommer lite tidigt i mitt tycke. Härlig LO. kram Cecilia

    SvaraRadera
  6. Underbara alster, gillade också din brunbjörns-lo o den på hästen. Kom på att jag också har ett från den vinkeln, det blev jag sugen på nu :).

    Visst är det befriande att slippa "köra iväg" ungar på morgnarna. Här har vi påsklov nästa vecka o det lugnet ser jag fram emot :)!

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Kul att du använt pärlorna!
    HAr massor som bara ligger och skräpar...
    Fin och "krispig" LO:-)

    SvaraRadera
  8. åh vilken underbar LO! precis allting på den är fint! rubriken är super! o den vita pippin är jag (igen) lite avis på! vackert!

    SvaraRadera
  9. Helt underbart vintrig LO! Så perfekta färger til fotot!
    Stiligt kort också, snyggt detalj med allt det sydda.

    SvaraRadera
  10. Gillar med dina fåglar som du har lite här och där i dina alster!
    Jag är lite likadan vad gäller att klippa i fina papper, men det går :-)
    Den vintriga lon är jättefin, älskar majas papper med!

    SvaraRadera
  11. Hej vännen!

    Alldeles underbar!

    Älskar de papperna och har använt dem massor!

    I morgon drar jag till Skåne, så jag önskar dig och familjen en riktigt Glad Påsk!

    Kram

    SvaraRadera
  12. En jättefin LO, underbara färger som passar fotot perfekt. Så fin den lilla fåglen är åxå. Kortet är jättesnyggt åxå....

    SvaraRadera
  13. Riktigt, riktigt snyggt! Ser fram emot din altrade skapelse! :)

    SvaraRadera
  14. men jösses så vacker lo!! Fick titta på den en gång till för att insupa det vackra, rofyllda stämmningen!

    SvaraRadera
  15. Ljuvlig LO med en liten ljuvlig prins på =D Kortet är också fint naturligtvis ;P

    Kraaaaam!

    SvaraRadera
  16. Me love the vintriga LOn!!! Underbara detaljer, så fint komponerat till en kylig harmoni. Och känner igen det där med "nästan" vår, så väl. Eller, den vår vi har är ju vår vår, men våra vårar är inte alltid vår för andra.
    Eller hur? *s*

    Kortet är bara så läckert, med sömmarna och den maffiga blomman :) Me lajk!!

    Ha en fortsatt trevlig helg!! Vi har plusgrader, men ingen sol... Igår var det dock KANONväder, så efter veckostädningen var det till att vara ute :)

    Kramar!!

    SvaraRadera
  17. Åh vilken underbart fin LO. Fotot är så sött=D Jag har sisådär 11 utmaningar kvar;)

    Kram
    Cilla

    SvaraRadera
  18. ÅÅÅ så fina LO:s och kortet är jättesött :D
    Maja D papperna är sååå fina!
    Vi har också fått massa snö :( 5 cm i natt..huua

    SvaraRadera
  19. Vinter LO'n är alldeles underbar. Jag har faktiskt en LO på gång i den serien också. Pappren är härliga att jobba med. Fotot är så fint också och jag är alltid lika förundrad över var du hittar alla skojiga pippisarna :-) Ha en skön fortsättning på helgen! Kram

    SvaraRadera
  20. Grattis, vännen!! Så välförtjänt :)

    Om du inte vet vad, så ska inte jag skvallra *big grin*

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  21. WOW vad sööt o läcker LO!!!GRATTIS till vinsten på stellas winterfun!!:-)
    Kortet här ovan är super fint också. Somrigt:-) Kraam

    SvaraRadera
  22. Den här LO var så fin och ger en härlig stämning och känsla....

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)